مهاجرت روزافزون کُردها به تهران مهاجرت روزافزون کُردها به تهران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مهاجرت روزافزون کُردها به تهران

مهاجرت روزافزون کُردها به تهران

روزنامه همدلی نوشت: بر اساس مشاهدات و گشت و گذار در اتوبوس و مترو و خیابان متوان گفت که تعداد هموطنان کرد در تهران افزایش یافته است.

برای قضاوت پیرامون این گزاره، باید به آماری معتبر استناد کرد (که احتمالا وجود ندارد) اما با توجه به رخدادهای طبیعی یکی دو ساله اخیر در مناطق کردنشین، اگر حضور هم‌وطنان کرد در تهران افزایش یافته باشد، این غیرطبیعی نیست که طبیعی هم هست!

مهاجرت جمعی کردها به تهران

از پارسال که زلزله شدید در استان کرمانشاه جان تعداد زیادی از هم‌وطنان کرد را گرفت و تعداد بیشتری را آواره کرد تا حالا، اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری در کار بازسازی این مناطق شدند، اما آنگونه که از اخبار شنیده می‌شود و مشاهدات خبرنگاران حاضر در این مناطق مبین آن است، هنوز که هنوز است تعداد زیادی از ساکنان مناطق زلزله‌زده در کانکس زندگی می‌کنند و فقط تعداد کمی خانه بازسازی یا از نو ساخته شده است.

این در حالی است که در اثر زلزله اخیر استان کرمانشاه، بسیاری شغل خود را از دست دادند. این بیکاری در اثر زلزله را اضافه کنید به بیکاری پایدار این استان که یکی از بالاترین‌ها در سطح کشور است؛ چه  غوغایی می‌شود.

با این وصف، طبیعی است که ساکنان این مناطق به امید حداقل یافتن کار، به شهرهای پرجمعیت از جمله تهران مهاجرت کنند. اینجا در تهران، می‌شود امیدوار بود که اگر سرانه مسکن در هزینه‌های خانوار بالاست و اگر خرج خورد و خوراک و پوشاک سر به فلک می‌کشد، حداقل یک کاری پیدا می‌شود که بشود انجام داد و پولی از آن درآورد. اینجا، احتمالا یک کاری پیدا می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  کپی مدارک از ادارات حذف می‌شود

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *