موسوی: آماده مبادله دیگر زندانیان هستیم موسوی: آماده مبادله دیگر زندانیان هستیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / موسوی: آماده مبادله دیگر زندانیان هستیم

موسوی: آماده مبادله دیگر زندانیان هستیم

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدامات سوئیس در آزادی شهروندان در بند ایرانی از زندان‌های آمریکا قدردانی کرد و گفت: اگر امکان مبادله زندانیان وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند آمریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.

«سید عباس موسوی» درباره ادعای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ پس از آزادی مایکل وایت مبنی بر آمادگی مذاکره با ایران گفت: مسائل داخلی آمریکا چندان برای ایران مهم نیست. آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، عمل دولت‌های مختلف آمریکاست. متاسفانه در سال‌های اخیر و حتی در گذشته، عملی که موجب می‌شود ملت و دولت ایران اعتمادشان جلب شود، مشاهده نکردیم.

وی با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی هنوز بین ایران و آمریکا وجود دارد، اظهار داشت: ترامپ مسئله داخلی خود را دارد. انتخابات بحث داخلی آمریکایی‌ها است و ایران هم هیچ‌گاه منتظر تحولات داخلی آمریکا و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نبوده و نخواهد بود.

گفتاردرمانی برای ایران اصلا مهم نیست

این دیپلمات ارشد با تاکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، تصریح کرد: ایران در قالب مذاکره با گروه ۱+۵ با طرف‌های مختلف در ارتباط بود اما این آمریکایی‌ها بودند که با خروج از توافق هسته‌ای، میز مذاکره را ترک و تعهدات خودشان را در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نقض کردند.

موسوی با بیان اینکه فکر نمی‌کنیم با ماندن یا رفتن ترامپ در ریاست‌جمهوری تحول خاصی رخ دهد، خاطرنشان کرد: گفتاردرمانی برای ایران اصلا مهم نیست. برای ایران عمل آمریکا به تعهداتش اهمیت دارد که آمریکا به آن پایبند نبوده است.

حتما بخوانید:  رویایی که درباره تاکسی هوایی به حقیقت پیوست

آمریکا توبه کند، می‌تواند به برجام برگردد

وی ادامه داد: شرطی از سوی مقامات عالی مقام ایران بیان شد، مبنی بر اینکه اگر آمریکا توبه کند و به برجام برگردد، خسارت‌هایی که به ملت ایران زده را جبران کند و تحریم‌های ظالمانه را بردارد، آنها می‌توانند به چارچوب برجام و گروه ۱+۵ بازگردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره تبادلات انجام شده دو زندانی ایران با یک زندانی آمریکایی هم ابراز داشت: این تبادلات از بعد انسانی انجام شده است. چند تن از اتباع ایران به دلایل واهی و به صورت غیرقانونی در آمریکا به گروگان گرفته شده‌اند. اتهام آنها این است که تحریم‌های آمریکا را دور زده یا نقض کرده‌اند که از دید ما، چنین اتفاقی نیفتاده و از سوی دیگر، تحریم‌های آنها هم غیرقانونی و بی‌مبناست.

مذاکره مستقیمی برای مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا انجام نشد

موسوی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی برای آزادی شهروندان ایرانی تمام تلاش خود را انجام داده است، عنوان کرد: با کمک دولت سوئیس این مبادلات انجام شده و به همین خاطر، ضروری است از کمک‌های دولت سوئیس تشکر کنم. اینها مسئولیت مذاکره در این رابطه را برعهده داشتند وگرنه هیچ مذاکره مستقیمی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت ایالات متحده انجام نشده است.

وی افزود: گفت‌وگوها و رایزنی‌ها از طریق دولت سوئیس منجر به آزادی شد. اگر امکان مبادله وجود داشته باشد و این آمادگی کماکان در طرف مقابل وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند آمریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *