مکارم: راهپیمایی ۲۲ بهمن ربطی به گرانی ندارد مکارم: راهپیمایی ۲۲ بهمن ربطی به گرانی ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / مکارم: راهپیمایی ۲۲ بهمن ربطی به گرانی ندارد

مکارم: راهپیمایی ۲۲ بهمن ربطی به گرانی ندارد

جماران: مرجع تقلید شیعیان در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی دانست و گفت: دشمن به وسیله حضور مردم، کارگر شدن تحریم های خود را آزمایش می کند لذا برای ناکام شدن دشمن، مردم باید حضور داشته باشند و نشان دهند تحریم ها و ناآرامی ها خللی در اراده آنها ایجاد نکرده است.

او با بیان اینکه حضور در راهپیمایی به معنای نادیده گرفتن مشکلات معیشتی و گرانی نیست، تصریح کرد: باید حساب ها را از هم جدا کرد اما مشکلات اقتصادی نباید مانع پایبندی به اصولی شود که از ابتدای انقلاب به آن عقیده داشتیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)فرمود: «کسی که چهل روز اعمالش خالصانه باشد، چشمه های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود».

او علم را به دو دسته اکتسابی و الهی تقسیم کرد و با ذکر این نکته که علم الهی از راه سیر و سلوک الی الله حاصل می شود، خاطرنشان کرد: اخلاص هم درجاتی دارد؛ یکی اخلاصی است که ریاکاری نیست اما برای دستیابی به آن چشمه های حکمت، اخلاص در مقابل ریاکاری را انجام می دهد. نوع دوم انجام اعمال برای نجات از دوزخ و دستیابی به ثواب است. اما نوع سوم اخلاص، انجام اعمال تنها برای خداست و این عالی ترین نوع اخلاص است. هر درجه ای از اخلاص درجاتی از چشمه های حکمت را دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: در این ۴۰ سال طوفانهای زیادی بود که پشت سر گذاشتیم و از همه مهمتر، جنگ تحمیلی هشت ساله بود که امدادهای الهی و لطف و عنایت امام زمان پشتوانه بوده است.

حتما بخوانید:  آمریکا: دارایی‌ ایران بعد از مشورت با ما آزاد می‌شود

او با اشاره به تحریم های امروز دشمنان علیه ایران بیان داشت: تحریم دشمنان کمتر از کارهای آنها در آن ۸ سال است بنابراین برای ادامه راه باید اصول آن زمان را در نظر بیاریم.

آیت الله مکارم شیرازی، یادآور شد: اتحاد صفوف یکی از این اصول بود به گونه ای که ۹۸ درصد مردم در همه پرسی شرکت کردند. امروز هم اگر این رقم در مقابل دشمنان دست به دست هم دهیم در مقابل آمریکا و دشمنان شکست نخواهیم خورد.

او خلوص نیت را دومین اصل در پیروزی انقلاب و ۸ سال جنگ تحمیلی دانست و ادامه داد: همه یعنی اکثریت قاطع با خلوص نیت کار می کردند اما امروز منافع شخصی بسیار زیاد شده و همین سبب عقب ماندگی است.

مرجع تقلید شیعیان مساله سوم را ایستادگی و مقاومت دانست و گفت: کسانیکه در راه خدا استقامت کنند، ملائکه با آنها همراهی کرده و پیروز می شوند بنابراین اصل وحدت صفوف و مقاومت و خلوص باید در ادامه راه فراموش نشود و از بیراه به راه برگردیم.

او در پایان تاکید کرد:وحدت در سایه امام و رهبری بود. همیشه وحدت عامل انسجام می خواهد والا جمعیتی که دارای رهبر نافذالکلمه نباشد نمی تواند وحدت و انسجام پیدا کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *