میانجی‌گری عمان برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا؟ میانجی‌گری عمان برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / میانجی‌گری عمان برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا؟

میانجی‌گری عمان برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا؟

خبرگزاری ایرنا: روزنامه العرب چاپ لندن روز شنبه نوشت: سفر روز جمعه یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به واشنگتن و دیدار با جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا برای میانجیگری این کشور و کاهش تنش میان ایران و آمریکا صورت گرفته است.

به نوشته العرب به نقل از محافل دیپلماتیک عربی، سفر وزیر خارجه عمان به واشنگتن پس از دیدار اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران از سلطنت عمان صورت گرفت.

این روزنامه افزوده: سفر بن علوی به واشنگتن تاکیدی بر میانجیگری مسقط میان تهران و واشنگتن است؛ همانند آنچه که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت و در نهایت به توافق هسته ای (برجام) در تابستان ۲۰۱۵ ختم شد.

پیش تر حساب کاربری وزارت امور خارجه عمان در توئیتر اعلام کرده بود: متیس در دیدار ” یوسف بن علوی” درخصوص مسایل امنیتی،منطقه ای و توسعه روابط میان دو کشور بحث و گفت و گو کردند.

منابع آمریکایی هم اعلام کردند که بن علوی در دیدار با وزیر دفاع آمریکا علاوه بر مسایل امنیتی، پیرامون جنگ یمن، آزادی کشتیرانی و تلاش ها برای مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد.

وزیر خارجه عمان پیش از این دیدار با “پل رایان” رییس مجلس نمایندگان آمریکا هم دیدار و گفت و گو کرد.

سلطنت نشین عمان روابط نزدیکی با آمریکا و ایران دارد و برخی ناظران سیاسی معتقدند این کشور می تواند نقش مؤثری در کاهش تنش ها میان تهران و واشنگتن ایفا کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  آخرین وضعیت شجریان: تحت مراقبت با سه پرستار

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *