نامه‌نگاری درباره پدیده شاندیز، درگیر تایید و تکذیب نامه‌نگاری درباره پدیده شاندیز، درگیر تایید و تکذیب | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نامه‌نگاری درباره پدیده شاندیز، درگیر تایید و تکذیب

نامه‌نگاری درباره پدیده شاندیز، درگیر تایید و تکذیب

به تازگی نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از دستور رییس جمهوری به معاون اقتصادی خبر داده که بر اساس آن مبلغی معادل هزار میلیارد تومان از بودجه کشور برای جبران خسارت سهامداران پدیده شاندیز اختصاص می یابد؛ اعلام این خبر با واکنش مسئولان دولتی، برخی نمایندگان مجلس و افکار عمومی مواجه شده است.

محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهوری چنین نامه ای را تکذیب و اعلام کرد: کسانی که این سخنان را مطرح می کنند اغراض سیاسی دارند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند. رییس دفتر رییس جمهوری افزود: من چنین چیزی نشنیدم و مشخص نیست که این موضوع از کجا مطرح می شود، اگر قرار باشد دستوری داده شود باید از طریق دفتر ابلاغ شود.

با این حال، پژمانفر در واکنش به اظهارات واعظی، از وی گلایه کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور پیش آمد، موضوع شرکت پدیده بود که چندین هزار نفر را گرفتار کرده است؛ بیش از چهار سال از این موضوع می گذرد و هنوز لاینحل مانده است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مورد درخواست بنده لطفی صورت گرفت و مکاتبه‌ای به دست بنده رسید که این مکاتبه محرمانه است و من نیز اجازه قرائت کامل آن را ندارم، اما این نامه پی‌نوشتی داشت که من عبارت آن را قرائت می‌کنم؛ رییس جمهور در پی نوشت به صراحت این عبارت را نوشته اند که «تخصیص یکهزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران معسر شرکت پدیده شاندیز».

پس از اظهارات نماینده مشهد درباره پدیده شاندیز، روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری با صدور اطلاعیه ای اظهارات نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهددر مجلس شورای اسلامی مبنی بر هرگونه دستور رئیس جمهوری برای تخصیص هزار میلیارد تومان به سهامداران و مالباختگان پدیده شاندیز را تکذیب کرد.

حتما بخوانید:  تمدید مهلت و ظرفیت بلیت‌های جشنواره‌ی فجر

در این اطلاعیه آمده است: «همانگونه که رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه دولت بیان کردند، دکتر روحانی هیچ دستوری مبنی بر تخصیص اعتبار یا وجهی به سهامداران یا مالبخاتگان پدیده شاندیز صادر نکرده اند. متاسفانه مشخص نیست آقای پژمانفر با روش های نخ نما و بازی با کلمات چه قصد و نیتی را دنبال می کنند.

در همین رابطه علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکذیبیه رئیس دفتر رئیس جمهور درباره دستور حسن روحانی برای اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت سهامداران موسسه پدیده شاندیز، اظهار داشت: رئیس دفتر رئیس جمهور این موضوع را تکذیب کرده است در حالی که بنده این نامه را دیده‌ام و چنین نامه‌ای وجود دارد.

مطهری در ادامه به «فارس» گفت: نامه‌ای که حاکی از دستور آقای رئیس جمهور برای تخصیص یک هزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران شرکت پدیده شاندیز است را دیده‌ام. وی افزود: این نامه از دفتر رئیس جمهور برای معاونین اقتصادی رئیس جمهور ارسال شده و گفته‌اند که رئیس جمهور چنین دستوری داده است، بنابراین چنین دستوری وجود دارد و مستند است.

در پی این حواشی، حسام الدین آشنا در توییتر خود نوشت: مراقب باشند فتنه ۹۸ را دوباره از مشهد کلید نزنند.

نامه‌نگاری درباره پدیده شاندیز درگیر تایید و دولت

نامه‌نگاری درباره پدیده شاندیز درگیر تایید و دولت

در جدیدترین اظهارنظرها، نماینده مردم مشهد و کلات در واکنش به نامه تکذیبیه مسؤول دفتر رئیس جمهور در خصوص عدم اختصاص بودجه به طلبکاران پدیده شاندیز، از وی خواست عذرخواهی کند و درغیراینصورت اسناد را منتشر می‌کند.  نصرالله پژمان‌فر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از طریق قانونی دروغگویی واعظی را پیگیری می‌کنیم، مسئول دفتر رئیس جهور اولین و آخرین بار نیست که مسائل را انکار می‌کند.

حتما بخوانید:  وطن امروز: BBC نفهم است، Manoto نفهم‌تر

امروز نیز محمود واعظی در حساب اینستاگرامی خود در جواب پژمانفر نوشت: درخصوص اظهارات اینستاگرامی نماینده مردم محترم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عرض می کنم که او قیاس به نفس کرده اند و صفتی که مربوط به خودشان است به بنده نسبت داده اند.

بنده نیز بار دیگر بدون نیاز به عذرخواهی ادعای او مبنی بر دستور رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به سهامداران و مال باختگان پدیده شاندیز را قویا تکذیب می کنم.

اینکه او به عنوان نماینده مجلس این توصیه را تفسیر به دستور رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص ارزیابی کرده اند، جای تاسف دارد. موضوع نامه نگاری وی در این خصوص هم اساسا محل بحث بنده نبوده است و صرفا بر این تاکید شده بود که رئیس جمهوری چنین دستوری نداده اند.

اگر پژمانفر غیر از این، سندی در اختیار دارند حتما آن را منتشر کنند و ما هم از آن استقبال می کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *