نامه‌ی تند علی رهبری به حسین شریعتمداری: موقع انقلاب کجا بودی؟ کم اطلاع و بدبین هستی نامه‌ی تند علی رهبری به حسین شریعتمداری: موقع انقلاب کجا بودی؟ کم اطلاع و بدبین هستی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نامه‌ی تند علی رهبری به حسین شریعتمداری: موقع انقلاب کجا بودی؟ کم اطلاع و بدبین هستی

نامه‌ی تند علی رهبری به حسین شریعتمداری: موقع انقلاب کجا بودی؟ کم اطلاع و بدبین هستی

همدلی: این بار علی رهبری با حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان به نامه نگاری پرداخته است. لحن و صدای کلماتش در این نامه نشان از غم و اندوه او و بسیاری از ایرانیان ساکن خارج از کشور دارد. شریعتمداری در یادداشتی که در فارس به قلم او منتشر شده بود، خواستار لغو تابعیت ایرانی همه هموطنان دور از وطنمان را شده است.

«علی رهبری» در نامه سرگشاده به حسین شریعتمداری مام میهن را آغوش همه دلسوزان ایرانی دانست

جناب آقای حسین شریعتمداری

 با خواندن یادداشتی از جنابعالی یکه خوردم و به‌واقع شوکه شدم: تک تابعیتی، نه دوتابعیتی.

آیا  میلیون ها ایرانی وطن پرست که در خارج از ایران اقامت دارند، وطن فروش‌اند و بر علیه سرزمین پدری خود می‌جنگند؟

حالا شما می‌آیید وبا کمال راحتی می‌فرمائید که دوتابعیتی های ما باید بین این کشور و آن کشور یکی را انتخاب کنند و چه بهتر که آن کشور را انتخاب کنند. این چه طرز تفکری است؟ آقای شریعتمداری، شما برای فصل کردن آمده اید نه برای وصل کردن.

جناب آقای شریعتمداری

این طور که به‌نظر می‌رسد، شما مشکل دنیا ندیدگی دارید. مخاطبانتان را دستکم می‌گیرید ولی از جهان برایشان حرف می زنید!

 آیا هیچ فکر کرده‌اید که با پذیرفتن این پیشنهاد شما تکلیف صدها هزار غیر ایرانی که ازطریق ازدواج و روابط خانوادگی ، پاسپورت ایرانی دریافت کرده اند چه می‌شود؟ تکلیف فرزندان ما که پاسپورت ایرانی هم دارند چه می‌شود؟ ایا آن ها را هم جزو خائنین محسوب می‌کنید و می‌باید آن‌ها را از خانه هایمان بیرون کنیم؟

جناب آقای شریعتمداری

شما چرا به نیمه خالی لیوان نگاه می‌کنید؟

من نمی‌دانم ۴۰ سال پیش در زمان ورود امام خمینی به فرانسه شغل شما چه بود و اصولاً چه کار می‌کردید.

حتما بخوانید:  گزارش مراسم جشن حافظ

ولی بنده در آن زمان در ۷ کیلومتری نوفل لوشاتو در پاریس زندگی می‌کردم و اگر جنابعالی به عکس های آن زمان نگاه کنید ملاحظه خواهید فرمود که اغلب اطرافیان اما م خمینی دوتابعیتی بوده اند.

جناب آقای شریعتمداری

لطفاً سعی کنید کمی منصفانه تر در این مورد فکر کنید. چنانچه برادر و یا فرزند شما به فرض محال در کنار تبعیت ایرانی تبعیت اتریش، سوئیس، سوئد و یا دانمارک را هم داشت، آیا به او پیشنهاد می‌کردید این پاسپورت را پس بدهد؟

جناب آقای شریعتمداری

 چرا روزنامه نگاری را رها نمی‌کنید و وارد شغل اجرائی نمی‌شوید تا بجای انتقاد کردن و پیشنهاد دادن و از بیرون گود لنگش کن گفتن ها، خودتان آستین ها را بالا بزنید ووارد گود شوید و مسائل را حل کنید. مطمئن باشید که با این اقدام ، همه مردم ایران ، علی الخصوص مسئولین مملکتی از شما ممنون خواهند شد.

پیشنهاد می‌شود در این‌گونه موارد و سایر موارد مشابه که ورود به مسایل تخصصی قوانین پیچیده بین المللی را ضروری می‌سازند، با یک کارمند معمولی وزارت خارجه ایران تبادل نظر بفرمایید . قطعا نظرتان در این موارد عوض خواهد شد.

با احترام

علی رهبری

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *