نرخ بلیت هواپیما پایین نیامد نرخ بلیت هواپیما پایین نیامد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نرخ بلیت هواپیما پایین نیامد

نرخ بلیت هواپیما پایین نیامد

خبرگزاری مهر: نرخ بلیت هواپیماها با وجود کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر هنوز تغییری نکرده است به تبع آن نیز سفرهای داخلی و خارجی همچنان گران هستند.

تورهای گردشگری و سفرهای هوایی داخلی و خارجی حتی بعد از اینکه نرخ های ثابتی برای پروازها از سوی سازمان هواپیمایی اعلام شد، باز هم گران است و آمار سفرها به شدت کاهش یافته و در این اوضاع هنوز کسی اقدامی جدی برای این موضوع انجام نداده است.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز در انتظار پاسخ نامه ای است که چند ماه پیش به معاون اول رئیس جمهور نوشت و پیشنهاد کرد: با قید فوریت کمیته‌ای مشترک با عضویت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی (سازمان هواپیمایی کشوری) و بانک مرکزی تشکیل شود تا ابعاد مختلف موضوع، بررسی و کارشناسی شده و راهکارهای عملیاتی برون رفت از چالش‌های پیش‌رو به صورت واقع‌گرایانه احصاء و اجرایی شود.

سوم شهریور امسال سازمان هواپیمایی در پی اعتراض نسبت به افزایش ناگهانی بلیت ها، نرخ هایی را به صورت ثابت در مسیرهای پر تردد اعلام کرد اما قیمت های اعلام شده، باز هم رضایت مردم را در پی نداشت. به همین دلیل مونسان در پاسخ به خبرنگار مهر گفت که نرخ کاهش یافته بلیت ها همچنان گران است و این موضوع به شرکت های هواپیمایی ضرر می رساند.

اکنون تنها برخی از اوقات می توان بلیت چارتری در برخی مسیرهای محدود را با نرخ متعادل تری پیدا کرد اما همچنان قیمت ها نجومی است. ایرلاین ها اگر مسافر هم نداشته باشند حاضر به کم کردن نرخ های سیستمی نیستند.

حتما بخوانید:  شعار محرم امسال «فرزندآوری» است

به عنوان مثال اکنون نرخ پرواز تهران به فرانکفورت با هواپیمای ایرانی چهار میلیون تومان و با هواپیمای غیرایرانی ۶ میلیون تومان است. مسیر تهران به پاریس نیز از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا فروخته می شود. این افزایش قیمت ها تنها در مسیرهای خارجی نیست بلکه مسیرهای داخلی نیز همچنان گران هستند. مانند مسیر تهران به مشهد که کمتر از ۲۵۰ هزار تومان فروخته نمی‌شود و یا بلیت تهران به اهواز که در یک مسیر ۲۳۰ هزار تومان و در دو مسیر ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

در این باره، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به خبرنگار مهر گفت: با وجود اینکه امروز اول هفته است و باید نرخ بلیت ها نسبت به آخر هفته کاهش یابد، اما همچنان تغییری در نرخ ها دیده نمی شود و نرخ سیستمی و چارتری گران هستند.

وی ادامه داد: در هیچ مسیری کاهش قیمت نداشتیم. اکنون نرخ بلیت هواپیما را با دلار ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان محاسبه می کنند. این درحالی است که اکنون در لوسیزن قرار داریم در چنین مواقعی معمولا نرخ ها کاهش می یافت. امیدوارم آنقدر به مردم فشار نیاید که به قیمت بالا عادت کنند و هواپیمایی ها دیگر نخواهند قیمت ها را پایین بیاورند.

پیرو همین مشکلات و کاهش تعداد سفرهای داخلی و خارجی، رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی قرار است با رئیس سازمان میراث فرهنگی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره این موضوع بازهم جلسه بگذارد. جلسه ای که شاید سازمان هواپیمایی را متقاعد به کاهش قیمت بلیت کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *