نرخ تورم آذرماه اعلام شد نرخ تورم آذرماه اعلام شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نرخ تورم آذرماه اعلام شد

نرخ تورم آذرماه اعلام شد

مهر: مرکز آمار ایران نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور را عدد ۴۳.۴ درصد اعلام کرد.

جزئیات تورم و شاخص قیمت مصرف کننده در آذر ماه به شرح زیر است.

نرخ تورم آذرماه اعلام شد

کل خانوارها

در آذر ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ۳۷۹.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیش‌ترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان همدان با ٣ درصد افزایش و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ٠.۶ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۳۵.۲ درصد است. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴۵.۶ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٨ درصد) است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۳.۴ درصد رسید. بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵١.١ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان قم (٣٩.٢ درصد) است.

خانوارهای شهری

در آذر ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ۳۷۴.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ١.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیش‌ترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان همدان با ٢.٩ درصد افزایش و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ٠.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣۵ درصد است. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴۴.٢ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٧.٢ درصد) است.

حتما بخوانید:  یک هفته تا به‌ زانو درآوردنِ کرونا در گیلان!

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۲.۷ درصد رسید. بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان زنجان (۵٠.۶ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان قم (٣٩.١ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در آذر ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) به ۴۰۳.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٨ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیش‌ترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ٣.٣ درصد افزایش و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ٠.١ درصد افزایش می‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۳۶.۲ درصد است. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٨.۵ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان همدان (٢۵.٧ درصد) است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴٧ درصد رسید. بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۴.١ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۴٠.٩ درصد) است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *