نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید

نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید

خبرگزاری فارس: منتخب اول مردم شریف شهرستانهای شیرازوزرقان به مصوبه اخیرشورای اسلامی شهرشیرازدرخصوص نامگذاری خیابانی دراین کلان شهربنام محمدرضا شجریان واکنش نشان داد.

علیرضا پاک فطرت در نامه های جداگانه به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر شیراز خواستار لغو نامگذاری خیابانی بنام استاد شجر یان به جای نام قبلی آن (خیابان روبروی حافظیه -گذر حافظ) شد.

در متن نامه انتقادی وی ازمصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز آمده است:”از قرار اطلاع شورای اسلامی شهر شیراز در مصوبه اخیر خود اقدام به نامگذاری خیابان روبروی آرامگاه حافظیه موسوم به گذر حافظیه (محورحافظیه) به نام استاد شجریان نموده که این مساله موجب انتقاد و اعتراض عده کثیری ازمردم این کلانشهرگردیده است.

نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید

لذا ضمن احترام به ساحت هنرایرانی- اسلامی و ارزش نهادن به مقام هنرمندان شاخص کشور عزیزمان ایران و با توجه به تقاضای مکرر شهروندان شیرازی، پیشنهاد می‌گردد از آنجاکه خیابان مذکوریک گذر ملی با شهرتی جهانی بوده و از سالها قبل در مجاورت مردم وگردشگران نیزبه همین نام شناخته شده، منبعد نیز به همین نام (گذرحافظ) شناخته و ماندگاربماند.”

شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه ۲۰ مهر در آخرین جلسه علنی، تغییر نام بخشی از یک خیابان در محدوده مقابل آرامگاه حافظ را، به نام گذر شجریان نامگذاری کرد.

این موضوع نقد و نظرهای مختلفی را از سوی برخی صاحبنظران و شهروندان به دنبال داشته که برخی منتقدان با محل در نظر گرفته شده مخالفت کرده‌اند.

محدوده مورد نظر شورای اسلامی شهر شیراز، حد فاصل دو چهارراه حافظیه و ادبیات قرار دارد که زمانی به نام گذر حافظ و مدتی به نام گذر هنر، معرفی شده بود و اکنون و براساس تصویب شورا، قرار است به نام گذر شجریان نامگذاری شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  خسارت دلالان چینی به زعفران ایرانی

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *