نمکی: دنیا از کنترل کرونا در ایران حیرت‌زده است نمکی: دنیا از کنترل کرونا در ایران حیرت‌زده است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نمکی: دنیا از کنترل کرونا در ایران حیرت‌زده است

نمکی: دنیا از کنترل کرونا در ایران حیرت‌زده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دنیایی که برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران در این تلنگر سنگین کرونا، آماده بود امروز در حیرت است.

ی

سعید نمکی:

* وقتی بلای کرونا بر جهان نازل شد و در ایران هم به عنوان یکی از اولین کشورها پس از چین، دریافت کننده موج این ویروس منحوس بودیم، در شرایط سخت و بسیار سهمگین تحریم ها بودیم که همه ابعاد تدارکاتی ما را زیر سوال برده بود و تحت فشار بودیم اما یاری و مهربانی نیروهای مسلح، بزرگترین نقطه قوت ما بود.

* امروز شهادت می دهم که نیروهای مسلح، لحظه ای از هرگونه تلاش صادقانه دریغ نکردند، لحظه ای نشد که تمنایی داشته باشیم و عزیزان با گشاده رویی و مهربانی پاسخ ندهند و همچنین اگر این همدلی و وفاق در اوج تنگدستی و تحریم نبود، امروز جمهوری اسلامی ایران نمی توانست ادعا کند که در اوج فشارهای بیرونی و کمبود منابع توانستیم با لطف خداوند به گونه ای عمل کنیم که حتی یک بیمار در هیچ کجای کشور با هر سطحی از در آمد و با هر اعتقاد، گرایش و مذهب و فرقه ای، بیرون از بیمارستان سرگردان نشد.

* دنیایی که برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران در این تلنگر سنگین کرونا، آماده بود امروز در حیرت است که چگونه توانستیم با لطف خدا، هم بیماری را مهار و هم دارو و تجهیزات مناسب تولید کنیم و هم توانستیم برای ساخت واکسن در ۶-۵ پلتفرم، گام های موثری برداریم.

* امروز واکسیناسیون در کشور فراتر از آنچه قول داده بودیم پیش می رود گرچه در دورانی دچار تاخیر شدیم اما خوشبختانه از این هفته و هفته آینده خواهید دید که ما همه گروه های آسیب پذیر و همه گروه های سنی در معرض خطر را به سرعت واکسینه خواهیم کرد و از روز عید غدیر، گروه های بیشتری از جمله معلمان، زندانیان، اساتید دانشگاه، بیماران دیابتی و پرخطر را واکسینه خواهیم کرد و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران شد.

حتما بخوانید:  عضو شورا: روز و شبِ تهران مختص به پولدارهاست

* امروز گرفتار پیک پنجم کرونا هستیم که در هر کجا رفت، قتل عام کرد اما تجربه گرانسنگی که در طول این ایام در کنار همدیگر کسب کردیم، توانست مرگ و میرها را به شدت نسبت به انتظار از مرگ زایی و بیماری زایی در پیک چهارم و پنجم بکاهد و امیدوارم که این پیک را با عزت و سرافرازی و لطف خدا، مدیریت کنیم.

* همه ما و همکاران مان دستبوس یکایک عزیزان در نیروهای مسلح هستیم، افتخار می کنیم به این مجموعه نفیس که همواره در همه عرصه ها و صحنه های پرخطر، مایه امید ملت است و به این سرمایه سنگین و وزین اجتماعی می بالیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *