نمکی: راه انتقال پول واکسن کرونا را بسته‌اند نمکی: راه انتقال پول واکسن کرونا را بسته‌اند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نمکی: راه انتقال پول واکسن کرونا را بسته‌اند

نمکی: راه انتقال پول واکسن کرونا را بسته‌اند

باشگاه خبرنگاران: نمکی سواد زنان یکی از شاخص‌های موثر در نظام سلامت و اصلی‌ترین عامل برای ارتقای شاخص‌های سلامتی دانست.

سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم اهدای سمفونی شهرزاد به فداکاران عرصه مبارزه با کرونا با اشاره به نقش زنان در توسعه سلامت در جهان اظهار کرد: در جهان زنان به عنوان اصلی‌ترین گروه برای ارتقای شاخص‌های سلامتی مطرح هستند و ما بعد از انقلاب دستاورد‌های زیادی داشتیم؛ دستاوردهایمان در کاهش میزان مرگ در هر تولد زنده یا مرگ زنان در هر هزار زایمان از جمله این موارد است.

نمکی با اشاره به اینکه سواد زنان یکی از شاخص‌های موثر در سلامت است، گفت: ۴ کلاس سواد شانس بقای فرزند را افزایش می‌دهد همچنین در رژیم غذایی و بهداشت خانواده و سلامت مردان زنان تاثیرگذار هستند. اگر مردی فشارخون دارد رژیم غذایی کم نمک در اختیار خانم هاست و منحنی رشد و تغذیه با شیر مادر و واکسیناسیون در کشور‌های در حال توسعه در اختیار خانم‌ها بوده در واقع به طور کلی نقش خانم‌ها در ارتقای سلامت ستودنی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نقش ارجمند بانوان را در توسعه تمام زیرساخت‌های کشور به ویژه نظام سلامت ارج می‌نهیم، گفت: بیشتر بهورزان ما بعد از انقلاب خانم‌ها بودند؛ دختران با ۶ کلاس سواد بهورز شدند و انقلابی در سلامت ایجاد کردند، اخیرا هم ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری راه اندازی کردیم و بحث هر خانه یک پایگاه سلامت را توسعه دادیم چراکه معتقد هستیم اگر ۲۰ میلیون سفیر سلامت داشته باشیم و این سفیران بین خانواده و مراکز سلامت ارتباط برقرار کنند بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد و دیگر به بسیاری از ابزار‌های رسانه‌ها نیاز نخواهیم داشت.

حتما بخوانید:  قدردانی جالب مردم ونزوئلا از هدیه بنزینی ایران

نمکی گفت: کرونا طوفان سهمگینی بود که دنیا و ایران را درنوردید و ایران از این بلای جانسوز در امان نبود، خدا را شکر می‌کنیم در این روز‌های سخت توانستیم نقش افتخار آفرینی بیافرینیم، ما در دوران کرونا سربازان نظام سلامت را از دست دادیم که در منطقه بی نظیر بودند، این سرداران به دل آتش کرونا زدند تا سایرین شجاعت مبارزه پیدا کنند.

او با اشاره به اهدای سمفونی شهرزاد به مدافعان سلامت اظهار کرد: یکی از بزرگترین رسالت‌های ما استفاده از ظرفیت هنرمندان است و من فکر می‌کنم موسیقی یکی از کامل‌ترین هنرهاست. هنر زبان گفتمان عشق و عاشقی و موسیقی اوج بیان این زبان است.

نمکی افزود: این ۳۰ بانوی بزرگ موسیقی‌دان را باید سیمرغ بنامم که این سمفونی را نواختند و عظمتی خلق کردند. کار با عظمت کلاسیکی خلق شده که چاشنی آن عشق بوده است. این اثر نفیس و فاخر در تاریخ ثبت خواهد شد که روزی عده‌ای بر بالین بیمار و عده‌ای با هنر حماسه آفریدند و و عده‌ای هم با نوا‌های عاشقانه از آن‌ها حمایت کردند.

با دست‌های بسته در اقیانوس تحریم شنا کردیم

وزیربهداشت گفت: امروز علی رغم تحریم‌ها و فشار‌های ناشی از آن فکر نمی‌کنم جمعیتی به مظلومیت مردم ایران و مدافعان سلامت و مدیران ما باشد، ما با دست‌های بسته در اقیانوس تحریم شنا کردیم.

نمکی تصریح کرد: می‌خواهیم برای واکسن کرونا پول حواله کنیم، اما همه راه‌ها را بسته اند فشار‌هایی به مردم تحمیل کرده اند، اما با این حال ما وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از کشور‌های ثروتمند دنیا داریم و طرح مزین به نام یکی از بزرگترین سردار رشید مملکت و عزیزی را که خود قربانی تروریست وحشتناک شد، دنبال می‌کنیم که نماد دیگری از حماسه و همنوایی در مبارزه با کروناست و نتایج بسیار مطلوبی را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *