نمکی: فکر می‌کنند واکسن حراج شده، ما نمی‌خریم نمکی: فکر می‌کنند واکسن حراج شده، ما نمی‌خریم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نمکی: فکر می‌کنند واکسن حراج شده، ما نمی‌خریم

نمکی: فکر می‌کنند واکسن حراج شده، ما نمی‌خریم

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت با اشاره به مدیریت کرونا در کشور تحت فشار تحریم ها، گفت: برخی فکر می‌کردند کانتینرهای یخچال دار پشت در مرزها ایستاده است و واکسن را حراج کردند و ما نمی‌خریم.

نمکی: فکر می‌کنند واکسن حراج شده، ما نمی‌خریم

سعید نمکی در مراسم فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا»: 

* (با تاکید بر تکیه بر توان داخل و نگاه به درون کشور): دوستان را صدا کردم و گفتم یک روز واکسن به عنوان یک پدیده نو در این بیماری کارساز خواهد بود. واکسن سازهای بزرگ دنیا به ما واکسن نخواهند داد و شان ما هم دست دراز کردن به بیرون از مرزها نیست. ما باید بر پای خود باشیم و دعوت کردم از تمام کسانی که در این عرصه می‌توانند کار کنند و توفیق یافتم که در یکی از جلسات اتاق من منور به حضور دکتر کریمی و دکتر شهید فخری‌زاده شد. واکسن سازی با همه کارهای دنیا فرق می‌کند. ما مطالعه کردیم و به یک چارچوب با انستیتو رازی، بنیاد برکت و…رسیدیم تا در پلتفرم‌های مختلف واکسن سازی را آغاز کنیم و قدم به قدم جلو رفتیم.

* سازمان غذا و دارو را صدا کردم و گفتم اگر فکر می‌کنید با شیوه‌های مدون گذشته می‌توان راه را طی کرد اشتباه می‌کنید، باید متناسب با سرعت مورد نیاز این حرکت پروتکل بنویسیم و مته به خشخاش گذاشتن‌ها در پروسه عادی اینجا دیگر جایز نیست و باید راه را میانبر برویم و عزیزان من شبانه روز نشستند و استانداردهای محکم و قابل قبول نوشتند و امروز با افتخار می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران در بهار آینده یکی از مهم‌ترین و بهترین واکسن سازهای دنیا خواهد شد و ما امروز به خاطر رعایت حال بیماران آسیب پذیر با التماس و خواهش از جاهای مطمئن جهان واکسن وارد می‌کنیم گرچه زخم زبان‌هایی را هم تحمل می‌کنیم. « ترسم از ترکان تیرانداز نیست، طعنه تیرآورانم می‌کشد» در این ایام کم اذیت نشدیم اما اذیت از سوی کسانی که نفهمیدند یا غرض ورزیدند در برخی سایت‌ها و رسانه‌ها به خصوص آلودگی به سیاست زدگی که آفت بسیار خطرناکی برای رشد کشور است، باعث شد برخی حرف‌ها را بشنویم و تحمل کردیم.

حتما بخوانید:  رستاخیزِ توقیفی درویش در یوتیوب منتشر شد

* فکر می‌کردند کانتینرهای یخچال دار پشت در مرزها ایستاده است و واکسن را حراج کردند و ما نمی‌خریم. اخیرا اگر روند واکسن‌های خارجی را مطالعه کنید می‌بینید یکی از برندهای معروفی که اینجا برایش چانه می‌زدند که چرا آن را وارد نمی‌کنید، که در سهمیه کووکس ما هم بود، ۷ کشور معتبر اروپایی فقط در طول چند روز گذشته تزریقش را متوقف کردند. درعوض ما از معتبرترین منابع کم ضرر دنیا واکسن تهیه کردیم و ما را به باد تمسخر گرفتند و امروز متوجه شدند کار روز اول ما درست بود و ما با دست بسته و چشم باز در اقیانوس بلا شنا کردیم. این بصیرت را هم خداوند عطا کرد و امروز ما معتبرترین واکسن‌های دنیا را وارد می‌کنیم و برای پدیده واکسیناسیون نمایشی عجله نمی‌کنیم اما برای واکسن زدن به گروه‌های آسیب پذیر از مطمئن ترین منابع عجله می‌کنیم.

* بارها آقای رئیس جمهور به بانک مرکزی و سازمان برنامه دستور دادند که در رابطه با واکسن هر منبعی بخواهیم به ما بدهند. وزیر امور خارجه مرتبا پیگیر کمک سفرا در کشورها هستند و واقعا هم کمک می‌کنند. تا آخر اسفندماه تعداد قابل توجهی از گروه‌های آسیب پذیر، کادر درمان و سایرین را واکسینه می‌کنیم؛ اما امید ما به واردات نیست، امید ما تولید ملی است.

* ان شاءالله واکسن پاستور با تکنولوژی مشترک کوبا اولین واکسنی است که تزریق انبوه آن آغاز خواهد شد و واکسن برکت دوم و واکسن رازی هم هم دوش با واکسن سپند پیش خواهد رفت.

* یکی از کارهایی که ما می‌توانیم به جمهوری اسلامی پیش کش کنیم، انتقال اضطراب به خانواده خودمان است، وقتی بحث واکسن اسپوتنیک شد گفتم پسر خودم واکسن را بزند که مردم بدانند اگر قرار است گزندی برسد اول برای ما است و امروز هم این واکسن بر یکی از عزیزترین فرزندان این سرزمین تزریق می‌شود تا مردم بدانند ما در خط مقدم برای دفاع از سلامت مردم هستیم‌.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *