نوبخت: مردم ارز و طلای خود را به بازار بیاورند نوبخت: مردم ارز و طلای خود را به بازار بیاورند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نوبخت: مردم ارز و طلای خود را به بازار بیاورند

نوبخت: مردم ارز و طلای خود را به بازار بیاورند

خبرگزاری ایلنا: نوبخت در نشست خبری هفتگی با اشاره به رقابت‌های جام جهانی گفت: ایران با این تیمی که ارائه داد عرق ملی نشان داد که قابل تقدیر بود. باید از بازیکنان و مربی ایران تقدیر کرد. حمایت ایرانیان از تیم ملی قابل توجه است و باید تشکر کرد.

نوبخت ادامه داد: درست است که ما به مرحله بعد صعود نکردیم اما توانستیم با تیم‌های بزرگ جهان بازی کنیم و یک سر بلندی ملی برای ما به ارمغان آورد.

وی با اشاره به کاهش ارزش ریال گفت: نماد دیگر ما پول ملی است که قدرت ما در جهان است، روزهای خوبی برای پول ملی ما نیست. دولت از سال ۹۲ تلاش‌های بسیاری کرد، فرزندان ملت تلاش کردند که نشان دهند اتهامات نادرست به ما زده شده است. ما ضمن استیفای حقوقی ملی توانستیم تا سال گذشته پول ملی را تقویت کنیم .

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: ما به عنوان یک ملت متعهد در یک معاهده شرکت می‌کنیم و به خاطر اخلاق اسلامی خود پایبند هستیم. بسیار تلاش کردیم ارزش پول ملی حفظ شود، چه کنیم فردی مثل ترامپ سر کار است. شما مشاهده کردید که همتای کانادایی و فرانسوی در موردش چه گفتند، چین و سایر کشورها چه کردند؟

نوبخت گفت: ما ایرانیان چه باید انجام دهیم؟ ما سال‌ها مذاکره کردیم، مردم بدانند دولت‌شان عامل بی‌ثباتی نیست، این زیاده خواهی دولت آمریکا است.

وی افزود: تلاش کردیم برای این‌که پول ملی تقویت شود و رقم حدود ۳ هزار و ۸۰۰تومان باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: یازده میلیارد و ۱۶۲ میلیون دلار ارز با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تخصیص دادیم، که عرضه ازرمان ۲۱درصد افزایش پیدا کرد. در سه ماه اول سال ۵۹/۸ درصد درآمدهای ما بیشتر شده است و فروش نفت حدود ۷۰ درصد افرایش داشته است.

حتما بخوانید:  اطلاعیه قوه‌قضائیه درباره پرونده نوید افکاری

وی تاکید کرد: برای حمایت از پول داخلی برنامه داریم، بازاریان ما گله دارند وقتی اجناسی مشابه داخلی دارند چرا وارد می کنند. عده ای می‌گویند دولت برنامه ندارد! چرا برنامه نداریم. ما ضرورت نمی‌بینیم در این شرایط که دشمنان منتظر نشسته‌اند تا ببینند چه می‌کنیم اطلاع‌رسانی کنیم.

نوبخت ادامه داد: از کسانی که در خارج ارز دارند می‌خواهیم در داخل سرمایه‌گذاری کنند هرکسی که ارز و طلا دارد در بازار سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به فروش بیش از نیاز سکه گفت: کدام کشور ۷میلیون سکه می‌فروشد، کدام کشور مردمش در صف ارز می‌ایستد. کنار ترامپ ایستادن چه معنی دارد ما باید برای کشور و تقویت پول ملی تلاش کنیم.

سخنگوی دولت درخصوص مطرحکردن بحث عدم کفایت رئیس‌جمهور گفت: برای عده‌ای هنوز انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد، مخالفت و انتقاداتی که از دولت می‌شود ناشی از انتخاب مردم است. تمام همت‌شان این بود که پایان چهار سال اول دولت را بی‌کفایت نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم فهیم هستند. عده‌ای هستند اوضاع داخلی را ناامن جلوه دهند. شما دیدید که نسبت به حضور رئیس‌جمهور در یک جمع در روز تعطیل چه کردند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *