نوشداروی روحانی: باید با مردم صادق باشیم نوشداروی روحانی: باید با مردم صادق باشیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نوشداروی روحانی: باید با مردم صادق باشیم

نوشداروی روحانی: باید با مردم صادق باشیم

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور گفت: ما باید به سلیقه‌ها، اندیشه‌ها و راه‌های مردم احترام بگذاریم.

نوشداروی روحانی: باید با مردم صادق باشیم

روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت:

قدم اول جبران حادثه سقوط هواپیما، صداقت با مردم است.

ما همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم و منافع ما منافع مشترک است. ما میدانیم در این کشور سلیقه های مختلف حاکم است، ولی ایران دارای یک رنگ و یک نام و یک سلیقه نیست، ما باید به سلیقه های مردم و اندیشه ها و راه های مردم احترام بگذاریم و همه ایرانی هستند و ایران برای همه است. این سرزمین به جناح و افکار خاصی مرتبط نیست و به همه ارتباط دارد. در این شرایط احساس ما این است که جان هر فرد ایرانی جان ماست. از دست رفتن یک نفر بیگناه به منزله یک نفر انسانیت است.

کسانی که {در سقوط هواپیمای اوکراینی}اشتباه کردند، همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند و در فضای تامین امنیت این اشتباه رخ داده است.

شهادت سردار سلیمانی، از دست رفتن عزیزانمان در کرمان و از دست رفتن عزیزانمان در جریان هواپیما مظلومانه بود.

می‌دانستیم امریکا جنایتکار است اما فکر نمی‌کردیم میهمان یک کشور دیگر را در آن کشور با موشک به شهادت برساند.

 سردار سلیمانی مرزبان ایران بود اما هیچوقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی را به وجود بیاورد. ما همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم.

در کشوری زندگی می‌کنیم که سبک‌های زندگی مختلف و سلایق مختلف است. ایران دارای یک رنگ و سلیقه نیست و‌باید به سلیقه‌های مردم احترام بگذاریم؛ ایران برای‌همه است و این سرزمین به جناح و افکار خاصی مرتبط نیست و به همه ارتباط دارد.

جبران اول و قدم اول به این است که صادقانه مسائل به مردم گفته شود

حتما بخوانید:  بالای بالا، انگار رو ابرها؛ مرغ ۱۴ هزار تومان

درد و رنج مردم با پذیرش مسئولیت و صداقت حل می‌شود.

قوه قضاییه، نیروهای مسلح و دولت باید مشارکت کنند و اقدام قضایی انجام دهند که برای افکار عمومی ما و دنیا اقناع‌کننده باشد.

این خطای غیرقابل قبول، تاسفبار و غمبار با کاری جبران می‌شود که همه مطمئن شوند چنین حادثه‌ای قابل تکرار نیست.

نیروهای مسلح ما در این حادثه قدم اول را خوب برداشتند و قدم‌های بعدی باید منجر به نظارت بیشتر و هماهنگی بیشتر شود.

از همه خواهش می‌کنم، جبران این حادثه این نیست که نیروهای مسلح خود را تضعیف کنیم.

حادثه هواپیما حادثه قابل باوری نبود؛ خیلی‌ها شوکه بودند؛ ۷سال مسئول پدافند بودم در طول جنگ و تاریخ ایران سابقه نداشته. اگر در بیان مساله تاخیر بوده یا لحن مناسب نبوده عذرخواهی شود. ما نوکر مردم هستیم و‌ مردم آقای ما هستند.

مسائل را جناحی نکنیم؛ نه موضوع شهادت سردار سلیمانی به جناح خاصی ربط‌دارد و نه حادثه هواپیما. اینها داغ بوده؛ البته مردم مردم می‌خواهند مطمئن شوند که مسئولین با صداقت با آنها حرف می‌زنند.

نیروهای مسلح را نیاز داریم و خواهیم داشت؛ سپاه، بسیج، ارتش و‌ نیروی انتظامی. قدم جبرانی این نیست که نیرویی که برای امنیت نیاز داریم، تضعیف شود.

کسی که مسئول جنایات علیه ایران است و قاتل صدها هزار نفر هستند؛ آمریکا بود که با آواکس‌هایش پروازهای ما را به صدام اطلاع می‌داد و او را ترغیب به حمله به ایران کرد؛ آنوقت برای مردم ما دلسوزی می‌کنید؟ ناامنی منطقه به نفع کسی نیست و به ضرر دنیاست.

در ماجرای شهید سلیمانی خشم مردم به اوج رسید. در ماجرای سقوط هواپیما، داغ مردم به اوج رسید. ما در همه این حوادث آنچه باید به دست بیاید، انسجام و وحدت ملی است.

حتما بخوانید:  جزئیات مرگ دردناک دختر جوان بر اثر عقرب‌گزیدگی

نتیجه نهایی نباید شکاف ملی باشد. مسائل را جناحی نکنیم. نه موضوع شهادت شهید سلیمانی، نه ماجرای سقوط، به جناح و حزب خاصی ربط ندارد. اینها داغ برای همه ملت ما بوده است.

مردم می‌خواهند مطمئن شوند مسئولان با آنها خالصانه، صادقانه و با امنت سخن می‌گویند. اگر با در میان گذاشتن مسائل با مردم تاخیر داریم یا لحن مناسبی نداریم باید جبران کنیم.

نیروهای مسلح توضیح دهند که از ابتدا چه جلسات کارشناسی بوده تا مردم بفهمند قصد پنهانکاری وجود نداشته است بلکه حادثه، باورکردنی نبود.

در تاریخ ایران چنین اتفاقی رخ نداده بود. من هفت سال مسئولیت پدافند کشور را بر عهده داشتم. تصورش هم سخت بود

برای تاخیر و لحن باید عذرخواهی شود. در عذرخواهی برابر ملت بزرگ باید روان، شفاف، صادق و رک حرف بزنم. نوکر در برابر آقا باید متواضعانه، خاضعانه، دقیق و صادقانه حرف بزند و ما نوکر مردم هستیم.

عده‌ای که در خارج هر روز به مردم ظلم کردند و امنیت ما را به خطر انداختند، مردم به آنها اجازه دلسوزی نمی‌دهد. کسی که قاتل مرگ صدها بیمار در ایران و آنکه مسئول کشتار بچه‌های ما در جنگ هست ساله است فراموش نمی‌شود. شما مسئول خون مردم ما و قاتل صدها هزار نفری هستید که از کشور خود دفاع کردند. شما برای مردم ما دلسوزی می‌کنید؟

ناامنی منطقه به نفع کسی نیست و به ضرر دنیاست. به مسئولان مختلف دنیا گفته‌ام. چرا این منطقه را ناامن و مردم را تحریم کردید؟ چرا زور می‌گویید؟ چرا نفت سوریه را غارت می‌کنید؟ چرا در یمن و لبنان و … دخالت می‌کنید؟

در جو به هم ریختگی جامعه، هر حادثه‌ای ممکن است پیش بیاید.

حتما بخوانید:  رونمایی از عجیب‌ترین سرویس بهداشتی دنیا!

راه جبران این حوادث، ایستادگی و انسجام کل ملت‌های منطقه در برابر جنایتکاران واقعی است.

ما نیاز به دوستی و برادری حداکثری داریم. همه کسانی که در انتخابات نقش دارید، خواهش می‌کنم جایی که روشن است صلاحیت فردی رد شود، رد کنید اما با احتمالات ضعیف مردم را ناراحت نکنید.

رد صلاحیت از یک جناح، انتخابات نمی‌شود. مثل این است که یک مغازه‌ای تنوع کالا نباشد. مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید همه گروه‌ها شرکت کنند در انتخابات. با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است، آن وقت شما یک جناح و جمعیت را مخالف می‌کنید؟

پاسداشت خون شهید سلیمانی، اتحاد است. ۴۰ سال با سلیمانی رفیق بودم. او را خوب می‌شناسم. او جناحی و حزبی نبود. بیاییم سبک و فکر سلیمانی را در این مملکت اجرا کنیم.

گامی که اروپا باید بردارد، بازگشت به تعهدات برجام است. به دو نفر از رهبران اروپا هم گفتم آنچه ما انجام دادیم اولا قابل بازگشت و دوما هر کاری می‌کنیم با نظارت آژانس است. اینکه ایران دنبال سلاح هسته‌ای است، تکرار لاطائلات است

در مورد کشوری که پادمان و پروتکل الحاقی را اجرا می‌کند و بازرسان آژانس به راحتی در آن حضور دارند، ادعای ساخت بمب چه معنایی دارد؟

اروپا راه درست را انتخاب کند و به برجام برگردد. آقای جانسون نمی‌دانم چگونه فکر می‌کند که می‌گوید به جای برجام، طرح ترامپ را اجرا کنیم. ترامپ جز نقض عهد و زیر پا گذاشتن معاهدات بین‌المللی چه کرده است؟

اروپا هیچ جا نتوانسته در برابر آمریکا کاری کند. شما باید از مردم ایران بابت این ضعف از مردم ایران عذرخواهی کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *