هشدار جدی ظریف درباره احتمال وقوع جنگ هشدار جدی ظریف درباره احتمال وقوع جنگ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هشدار جدی ظریف درباره احتمال وقوع جنگ

هشدار جدی ظریف درباره احتمال وقوع جنگ

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به تحرکات نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس واکنش نشان داد.

هشدار جدی ظریف درباره احتمال وقوع جنگ

ظریف در پیامی توییتری نوشت:

به جای مبارزه با کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ و همراهانش میلیاردها دلار را برای به پرواز درآوردن (بمب‌افکن‌های) بی۵۲ و اعزام ناوگروه به منطقه ما به باد می‌دهند. اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است. وی در ادامه تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و بی‌درنگ از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.

توییت ظریف درباره احتمال وقوع جنگ

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره تحرکات آمریکا در منطقه گفت: ما به طور روشن گفته‌ و هشدار داده‌ایم مسئولیت هرگونه توطئه چینی با آمریکاست. برخی شیطنت‌ها را شنیده‌ایم به آمریکا و دوستان در منطقه پیام داده‌ایم که آمریکا در روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید دست به ماجراجویی‌ جدیدی نزند. به دنبال تنش در منطقه نبوده و نیستیم. درباره دفاع از کشور ذره‌ای تردید نداریم، همه امتحان کرده‌اند و پاسخ‌های ما را دیدند. امیدواریم عقلایی که در واشنگتن هستند تنش زدایی کنند.

وی همچنین در خصوص حرکت زیردریایی اتمی آمریکا به خلیج فارس گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی مسئولیت هرگونه تنش آفرینی و ماجراجویی به عهده آمریکاست و می‌دانند جمهوری اسلامی ایران درباره امنیت و منافع ملی خود با کسی شوخی ندارد و امیدواریم عقل بر ماجراجویی نزد برخی از جنگ طلبان بچربد.

خطیب زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیش بینی می‌کنید دولت ترامپ در روزهای باقیمانده اقدام نظامی را علیه ایران صورت دهد؟ اظهار داشت: پیش بینی نه کار سیاستمداران است، نه دیپلمات‌ها و حتی کار محققان هم نیست. ما به عنوان یک دولت برای هر سناریویی آمادگی داریم و به همه سناریوها فکر می‌کنیم و برای هر سناریویی پاسخ لازم خود را آماده داریم. امیدواریم در این روزهای آخر خروج از کاخ سفید از هر تنش زایی دست بردارند.

حتما بخوانید:  سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز عصر روز دوشنبه هشتم دی ماه در واکنش به افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه در توئیترش نوشت: افزایش تحرک ارتش آمریکا در منطقه، نمایشی پدافندی و ناشی از ترس، به دلیل شرارت‌های گذشته است. این اقدامات، آنتروپی ناامنی را بالا برده و موجب سوء تفاهم‌های زیان بار می‌‌شود. امنیت در منطقه تنها با خروج عوامل خارجی ضد ثبات محقق می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *