هشدار مقامات درباره وقوع مجدد اعتراضات هشدار مقامات درباره وقوع مجدد اعتراضات | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هشدار مقامات درباره وقوع مجدد اعتراضات

هشدار مقامات درباره وقوع مجدد اعتراضات

برترین‌ها: در حالی که طی روزهای اخیر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان و برنامه و بودجه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور از تلاش دشمنان ‌برای افزایش فشار بر مردم با ابراز تحریم  خبر داده بود، امروز معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: گفت: شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه دولت و شرایط ارزی بسیار بحرانی است.

خبرگزاری «تسنیم» به نقل از نوبخت نوشته بود: درحالی که دشمنان در تلاش هستند که تابستان داغ را برای مردم ایجاد و به فشارهای تحریمی افزوده کنند، ما در دولت تلاش داریم که با افزایش آستانه تحمل مردم به شکست این پروژه کمک کنیم. منابع محدود فعلی در بخش منابع جاری به مسائل رفاهی و اجتماعی؛ آموزش و پژوهش؛ دفاع و امنیت و نیز بهداشت و درمان برمی‌گردد که نمی‌شود از هیچکدام آنها کم کرد اما با تقسیم منصفانه به سفره معیشت کارمندان کمک کردیم و سعی داشتیم ۵۰ درصد به فوق‌العاده‌ای بخش حقوق اضافه کنیم.

جهانگیری: شرایط معیشتی و بودجه بحرانی است

خبرگزاری فارس نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر با کسری بودجه مواجه نیستیم، اما شرایط منابع کشور خاص است.

جهانگیری با اشاره به وضع معیشتی مردم، گفت: شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه دولت و شرایط ارزی بسیار بحرانی است که از بعد انقلاب تاکنون کمتر با آن مواجه بوده‌ایم؛ در حال حاضر با کسری بودجه مواجه نیستیم، اما شرایط منابع کشور خاص است، شرایط منطقه حساس است و باید نخبگان جامعه و دانشگاهیان به موقع این شرایط را رصد کنند و اینکه چه راهکاری را باید داشته باشیم به اطلاع دولت برسانند.

حتما بخوانید:  صعود درخشان برزیل؛ خبری از شگفتی نبود

وی در ادامه یادآور شد: در زمان کرونا از زمان درخواست تا ترخیص کالای مورد نیاز وارداتی ۴۸‌ ساعت بیشتر زمان صرف نشد؛ حال آنکه قبل از کرونا شاید چندین هفته در بنادر معطل ترخیص کالا بودیم. همچنین مردم در زمان کرونا بیشتر کارهایشان را در چند ساعت و در قالب فضای مجازی انجام دادند؛ بدون هیچگونه مراجعه و صرف زمان اضافی. به طور مثال می‌توان به وام‌هایی که به مردم در رابطه با کرونا داده شد و هیچ‌کس به بانک مراجعه نکرد، اشاره کرد. حال اگر کرونا نبود همین افراد شاید ماه‌ها باید در صف انتظار وام می‌بودند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: کرونا غیر از سلامت مردم که مسئله اصلی کشور است، تبعات سیاسی اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای دسترسی دولت به منابع مالی‌اش به دلیل تحریم‌ها محدودیت‌هایی ایجاد شد، گفت: با این وجود از همان ابتدای بحران کرونا، دولت برنامه ریزی لازم برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود ترجیحی ۱۲درصدی به بنگاه‌های آسیب دیده را اتخاذ کرد.

جهانگیری اضافه کرد: محدودیت بودجه در بسیاری از دستگاه‌ها اثر گذاشته است و معتقد هستم اگر کشوری می‌خواهد به آینده خود توجه کند، باید به دانشگاه خود توجه ویژه‌ای داشته باشد و نیازهای اصلی آنها را تامین کند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: ما در این دوره نتوانستیم در زمینه حقوق اساتید دانشگاه‌ها کار خاصی انجام دهیم و دولت باید کاری در حد اعضای هیئت علمی انجام دهد. نظر خود من این بود که در سال ۹۸ این کار انجام‌شود اما متاسفانه به کاهش بودجه رسیدیم.

حتما بخوانید:  تشریفاتی برای پرواز محمد

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تمام نخبه‌های دنیا بر روی آثار کرونا بر سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ تاکید دارند و ما باید به تمام آنها فکر کنیم. باید دید آثار کرونا بر روی هر کدام از بخش ها چه میزان است و تبعات آن را پیش‌بینی کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *