همدردی و اعلام آمادگی ایران برای کمک به بیروت همدردی و اعلام آمادگی ایران برای کمک به بیروت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / همدردی و اعلام آمادگی ایران برای کمک به بیروت

همدردی و اعلام آمادگی ایران برای کمک به بیروت

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت در پیامی ضمن تسلیت جان باختن جمعی از مردم بیروت در حادثه انفجار این شهر، آمادگی ایران برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت لبنان را اعلام کرد.

در متن پیام دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر حمد حسن وزیر بهداشت لبنان آمده است: «حادثه دلخراش انفجار بیروت که متاسفانه موجب جان باختن و مصدومیت کثیری از شهروندان عزیز لبنانی شد، موجب تالم و نگرانی فراوان است.

بسان همیشه، دولت و ملت ایران خود را در کنار کشور دوست و برادر خود، لبنان می دانند، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی خود و همکارانم در نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران، از خداوند ارحم الراحمین برای شهدای این واقعه، رحمت واسعه الهی و برای مصدومین شفای عاجل و برای بازماندگان و مردم مقاوم لبنان، صبر و آرامش آرزو می کنم و بدینوسیله مراتب آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت عزیز لبنان را به اطلاع می رسانم. »

رییس جمهوری نیز با ابراز تاثر از حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان لبنانی تاکید کرد: تهران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پیامی به «میشل عون» رییس جمهوری لبنان اظهارداشت: حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان آن کشور، موجب اندوه و تأثر عمیق گردید.

وی افزود: اینجانب به نمایندگی از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان از صمیم قلب این مصیبت را به جناب‌عالی و مردم آن کشور دوست و برادر تسلیت می‌گویم و برای درگذشتگان حادثه، علوّ درجات و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسألت دارم.

حتما بخوانید:  سقوط فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا

رییس جمهوری گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و اعلام مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم اعلام می‌دارد و امیدوار است هر چه سریع‌تر ابعاد این حادثه مشخص و آرامش به این شهر بازگردد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *