هند همچنان از ایران، نفت می‌خرد هند همچنان از ایران، نفت می‌خرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هند همچنان از ایران، نفت می‌خرد

هند همچنان از ایران، نفت می‌خرد

ایسنا: خریداران هندی در آستانه آغاز تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در ماه میلادی آینده، خرید نفت از آمریکا را کاهش داده و نفت بیشتری از ایران خریداری کردند.

 به نقل از رویترز، آمار شرکت اطلاعات کشتیرانی Kepler و معامله‌گران نشان داد صادرات نفت آمریکا به هند در ماه میلادی گذشته به ۸۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت که ۷۵ درصد کمتر از رکورد ۳۴۷ هزار بشکه در روز در ژوئن بود. هند ۱۲ درصد از صادرات نفت آمریکا در ژوئن را دریافت کرده بود.

اما طبق اعلام یک معامله‌گر مقیم آمریکا، خریداران هندی ماه میلادی گذشته به منظور بهره بردن از فرصت پیش از این‌که تحریم‌های آمریکا علیه تهران آغاز شود، خرید نفت ایران را به ۵۰۲ هزار بشکه در روز افزایش دادند که ۱۱۱ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه اوت بود و نفت ایران بخشی از سهم صادرات نفت آمریکا به هند را گرفت.

نفت ایران، سهم صادرات نفت آمریکا به هند را گرفت

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت آمریکا در آخرین هفته سپتامبر تحت تاثیر صعود ارزش دلار و کاهش اختلاف قیمت وست تگزاس اینترمدیت با برنت، ۹۱۷ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۱.۷ میلیون بشکه در روز رسید.

هند که امسال به یکی از مقصدهای آسیایی بزرگ نفت آمریکا تبدیل شده، دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است. با این حال پالایشگاه‌های هندی از ژوئن تحت فشار آمریکا، خرید نفت از ایران را کاهش داده اند.

آمار Kepler نشان داد صادرات نفت آمریکا به همه کشورهای آسیایی هفته گذشته ۷۳ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۴۲۷ هزار بشکه در روز رسید، در حالی‌که صادرات نفت آمریکا به اروپا ۱۰۲ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۵۴۳ هزار بشکه در روز رسید.

حتما بخوانید:  علی دایی: من خارج از ایران واکسن زدم

صادرات نفت ایران به چین نیز ۲۹ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۶۲۰ هزار بشکه در روز رسید، زیرا چین در بحبوحه اختلافات تجاری فزاینده با آمریکا، خرید نفت از این کشور را کاهش داده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *