واکنش کانبِرا به بازداشت سه استرالیایی در ایران واکنش کانبِرا به بازداشت سه استرالیایی در ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / واکنش کانبِرا به بازداشت سه استرالیایی در ایران

واکنش کانبِرا به بازداشت سه استرالیایی در ایران

خبرگزاری فارس نوشت: وزیر خارجه استرالیا بعد از انتشار برخی خبرها در رسانه‌های غربی مبنی بر «بازداشت سه شهروند استرالیایی در ایران»، در این باره اظهارنظر کرده است.

«ماریس پاین»، وزیر خارجه استرالیا امروز در نشست خبری در کانبِرا، پایتخت این کشور از ایران خواسته که با «سه شهروند استرالیایی بازداشت شده در این کشور» رفتار انسان‌دوستانه داشته باشد.

واکنش کانبِرا به بازداشت سه استرالیایی در ایران

به نوشته «استریت تایمز»، پاین گفت در این رابطه «دفعات بسیاری» با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده و آخرین مورد آن هم همین هفته گذشته بوده است.

وزیر خارجه استرالیا گفت: «دولت (استرالیا) در حال تلاش بوده است که از رفتار منصفانه، انسان‌دوستانه و مطابق با هنجارهای بین‌المللی با (این سه شهروند استرالیایی) اطمینان حاصل شود».

این مقام استرالیایی افزود: «ما هیچ دلیلی نداریم که اعتقاد داشته باشیم که این بازداشت‌ها به نگرانی بین‌المللی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، اجرای تحریم‌های آمریکا یا (ائتلاف به رهبری واشنگتن در خلیج فارس) برای تامین امنیت کشتیرانی مرتبط باشند».

اظهارات وزیر خارجه استرالیا درباره بازداشت سه استرالیایی در ایران در حالی مطرح شده که مقام‌های ایران تاکنون این خبر را تایید نکرده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ترامپ: عربستان منتظر تنبیه سخت باشد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *