وزارت رفاه: ۱۸ تا ٣۵ درصد مردم زیر خط فقر هستند وزارت رفاه: ۱۸ تا ٣۵ درصد مردم زیر خط فقر هستند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزارت رفاه: ۱۸ تا ٣۵ درصد مردم زیر خط فقر هستند

وزارت رفاه: ۱۸ تا ٣۵ درصد مردم زیر خط فقر هستند

خبرگزاری ایسنا: معاون رفاه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: ١٨ تا ٣۵ درصد مردم زیر خط فقر هستند.

احمد میدری با بیان اینکه فقر محصول تسلط منافع یک گروه به گروه های دیگر جامعه است که می‌تواند در سطح جهانی یک کشور یا منطقه باشد افزود: در سطح جهانی تسلط نظامیان و سرمایه داری از جمله مصداق های ایجاد کننده فقر است.

وزارت رفاه: ۱۸ تا ٣۵ درصد مردم زیر خط فقر هستند

میدری با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی نابرابری و فقر در ایران، قدرت یک بخش نسبت به سایر بخش هاست اظهار کرد: با وجود گذشت سال‌ها از تدوین از آمایش سرزمین هنوز به آن نرسیده‌ایم و علت اصلی این قضیه قدرت پایتخت نشینان است، چرا که تا وقتی بخشی از منابع مالی را در تهران نگه دارند شاهد مکش نیروی انسانی و امکانات و سرمایه به سمت تهران هستیم.

وی در ادامه توضیح داد: برای مثال هزینه شهرداری در تهران به ازای هر نفر، حدود دو و نیم برابر اصفهان و شش برابر شهری ۳۰۰ هزار نفری است. اگر چه نظام اداری بارها اعلام می‌کند که می‌خواهیم پایتخت را انتقال دهیم، اما به دلیل قدرت نفوذ و ساختار تصمیم‌گیری تغییر واقعی رخ نمی‌دهد.

این اقتصاددان با اشاره به دیگر وجوه نابرابری اظهار کرد: یکی دیگر از وجوه بارز نابرابری در تصمیمات بین الزمانی است. برای مثال در مورد منابع آبی و سیاست‌های محیط زیستی ممکن است تصمیمی در کوتاه مدت باعث رضایت خاطر برخی شود. این در حالی است که برخی از این سیاست‌ها به ویژه در حوزه آب باعث شده است تا امروزه کشور با بحران در عرصه محیط زیست روبه‌رو شود.

حتما بخوانید:  رشد ۶۵درصدی خرید ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها

همین مثال در مورد صندوق های بازنشستگی نیز وجود دارد به طوریکه وقتی سن بازنشستگی کاهش یافت و اعلام شد که افراد می‌توانند از قبل از ٣٠ سال بازنشسته شوند، این مسئله باعث شده تا امروز تبدیل بحران شود،به طوری که دولت سالانه ۶۰ هزار میلیارد برای جبران ضرر دو صندوق بازنشستگی باید هزینه کند.

به گفته معاون رفاه وزارت رفاه در دوره‌های گذشته بین ۱۴ تا ۱۸ درصد مردم زیر خط فقر بودند که این میزان امروزه به ۱۸ تا ۳۵ درصد رسیده است، زمانی که رابطه دولت و حاکمیت تغییر نکند شاهد تغییری در سیاست‌گذاری‌ها نخواهیم بود و نباید انتظار داشته باشیم نرخ فقر کاهش یابد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *