وزارت صنعت: بازسازی سوریه وظیفه شرعی ماست وزارت صنعت: بازسازی سوریه وظیفه شرعی ماست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وزارت صنعت: بازسازی سوریه وظیفه شرعی ماست

وزارت صنعت: بازسازی سوریه وظیفه شرعی ماست

پایگاه خبری العالم: معاون وزارت صنعت از ارسال مصالح ساختمانی به سوریه برای بازسازی این کشور خبر داد.

حمید زادبوم؛ معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت که ایران در حال حاضر فقط یک موافقت تجارت آزاد دارد و آن هم با سوریه است.

کاهش و حذف تعرفه‌ها و دیگر محدودیت‌های معمول تجاری از ویژگی‌های اصلی یک موافقت تجارت آزاد است.

زادبوم مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران از نظر ارزش را مواد پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، صنایع فولاد، فلزات رنگی و غیررنگی، مصالح ساختمانی «به‌خصوص موادی که در بازسازی در کشورهایی مشابه لبنان و سوری استفاده می‌شوند» اعلام کرد.

به‌گفته معاون وزیر صمت، شرکت‌های خدمات فنی مهندسی ایران در حال حاضر در عراق و سوریه حضور دارند و «مصالح ساختمانی مورد نیاز این بازسازی از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال ارسال است».

معاون وزیر صمت در زمینه ی حضور ایران در بازسازی عراق و سوریه تاکید کرد که به درخواست های خود این کشورها از ایران بستگی دارد و هرگز خلاف میل این کشورها صورت نخواهد گرفت ایران علاقمند به کمک در این زمینه می باشد و شرکت های خدمات فنی مهندسی ایران در حال حاضر در عراق و سوریه حضور دارند و آمادگی حضور بیشتر نیز را دارا هستند و مصالح ساختمانی مورد نیاز این بازسازی از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال ارسال می باشد.

وی گفت که بازسازی کشورهایی همچون سوریه و عراق و هر کشور اسلامی نیازمند به کمک، یک وظیفه شرعی می باشد و ایران آمادگی این بازسازی را دارد و از کشورهایی که نیاز به بازسازی ، راه سازی و سد سازی و دریافت خدمات از ایران دارند ما این پتانسیل را داریم و قادر به کمک هستیم.

حتما بخوانید:  آخرین نرخ سکه، طلا و ارز در بازار

زادبوم اعلام کرد: اکنون در سوریه پروژه های استخراج معادن و کمک به بخش کشاورزی در حال اجراست و بزرگترین دفتر اتاق بازرگانی ایران برای اولین بار در دمشق در حال افتتاح می باشد و این نشانه ی آمادگی ما برای کمک به این عزیزان می باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *