وضعیت استان‌های بحران‌زده از حیث شیوع کرونا وضعیت استان‌های بحران‌زده از حیث شیوع کرونا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وضعیت استان‌های بحران‌زده از حیث شیوع کرونا

وضعیت استان‌های بحران‌زده از حیث شیوع کرونا

برترین‌ها: تلاش‌ها برای کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا در کشور در شرایطی صورت می گیرد که موارد ابتلا به بیماری کرونا در بیشتر  استان‌‌ها رویت شده است و دولت تلاش دارد در آستانه نوروز محدودیت‌هایی برای سفر و جابه‌جا شدن شهروندان اعمال کند.

کرونا؛ از محدودیت سفر به شمال تا درخواست قرنطینه

محدودیت تردد در محورهای ورودی گیلان و مازندران

استانداری مازندران در تصمیمی مسیر ورودی خودروها از گیلان به رامسر در غربی‌ترین نقطه استان مازندران را به روی خودروها بسته است. با این حال رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفته است که خبر انسداد محورهای غرب استان مازندران تکذیب می شود و هیچ محوری را مسدود نکرده‌ایم و تنها محدودیت ورود پلاک‌های شهرهای دیگر اعمال می شود.

سرهنگ نادر رحمانی گفته است که در هماهنگی با استانداری محدودی ترد در محورهای ورودی دو استان گیلان و مازندران اعمال شده است و بر این اساس تنها خودروهای دارای پلاک همان استان اجازه ورود به شهر را دارند.

تصاویر لحظه‌ای ابتدای جاده چالوس و اواسط جاده چالوس که در پی شیوع کرونا بسته شده است.

کرونا؛ از محدودیت سفر به شمال تا درخواست قرنطینه

پیشتر گفته شده بود که در ورودهای جاده کندوان، هراز و فیروزکوه نیز از حرکت مسافران به شمال کشور جلوگیری شده است که با گفته های سرهنگ رحمانی، این محدودیت برای پلاک‌های غیر بومی دو استان گیلان و مازندران است. خبرگزاری مهر می گوید محور فیروزکوه با تلاش پلیس راه شرق استان تهران بازگشایی شده است اما از مسافران خواسته شده است از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

همچنین استاندار گیلان نیز از غربالگری مسافران در ورودی‌ها و خروجی‌های استان گیلان خبر داده است اما گفته است که این تمهیدات به معنای ممنوعیت سفر به گیلان نیست اما اگر افرادی که به این استان سفر می کنند دارای هر گونه علائم جزئی مشکوک باشند بی تردید دو هفته قرنطینه می شوند.

حتما بخوانید:  پاسخ عجیب محسن هاشمی به سوال مجری سیما

رئیس پلیس راه استان البرز روز جمعه اعلام کرد که برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا جاده کرج – چالوس تا اطلاع ثانونی بسته است. وی گفته است که رانندگان به هیچ وجه اصرار به تردد رد این مسیر نداشته باشند چرا که اجازه تردد به هیچ وسیله نقلیه‌ای داده نمی شود.

آمار کرونا در قم، تهران و گیلان نامشخص است؟!

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری ایرنا، ۳۵۱۳ نفر در کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا هستند که از این تعداد ۱۰۷ نفر فوت کرده‌اند و ۷۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

این در حالی است که که بنابر آماری که خبرگزاری ایرنا به نقل از جزئیات دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران ارائه کرده، تعداد تلفات در سه استان کانون شیوع کرونا همچنان «نامشخص» است. این سه استان شامل تهران، قم و گیلان است و فقط آمار مبتلایان آن اعلام می‌شود. در آمار روزانه‌ای که وزارت بهداشت ارائه می‌کند نیز اشاره‌ای به تعداد جان‌باختگان در این سه استان نمی‌شود.

نقشه‌ای که نشان داد قم چگونه ایران را مبتلا کرد؟

کرونا؛ از محدودیت سفر به شمال تا درخواست قرنطینه

مقام‌های وزارت بهداشت در هفته‌های اخیر از سه استان قم، تهران و گیلان به عنوان کانون‌های‌ اصلی همه‌گیری کرونا یاد کرده‌اند و بتازگی نیز از تبدیل شدن استان گلستان به کانون چهارم ابراز نگرانی شده است.

فوت ۸ گلستانی بر اثر ابتلا به کرون؛ ۸۵۴ بیمار مشکوک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با «مهر» از فوت هشت گلستانی بر اثر کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۵۴ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری هستند.

حتما بخوانید:  شکایت مجمع از علی مطهری و محمود صادقی

همچنین در فهرستی که اخیرا از میان شیوع کرونا در کشور منتشر شده، آمار استان اصفهان به جز کاشان ذکر شده است. در چند روز گذشته شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به شیوع گسترده کرونا در کاشان اشاره کرده‌اند.

کرونا؛ از محدودیت سفر به شمال تا درخواست قرنطینه

درخواست برای قرنطینه تهران

محمدرضا نجفی نماینده تهران در مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر بهداشت خواستار قرنطیه تهران شد. او با تاکید بر اینکه «تجربه عدم قرنطینه شهر قم آثار مهیبی بر جای گذاشته است» خواستار قرنطینه پایتخت شده و هشدار داده است که در صورت مسامحه، وقوع عواقب جبران‌ناپذیر دور از ذهن نیست.

اخبار ضد و نقیض از مصوبه کاهش ساعت اداری تهران

در پی تصمیم اولیه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با استاندار و شهردار تهران، قرار بود از روز شنبه ساعات کار ادارات تهران به حالت عادی برگردد اما ساعاتی بعد اعلام شد که «مصوبه تقلیل ساعات کاری ادارات و سازمان‌ها تا ساعت ۱۳:۰۰ همچنان پابرجاست.»

این در حالی است که بار دیگر روز جمعه استاندار تهران خبر لغو مصوبه بازگشت ساعات کار ادارات تهران به حالت عادی را کذب دانست و گفت که از شنبه ساعات کاری ادارات تهران به حالت عادی بر می گردد.

ممنوعیت پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در برخی استان‌ها

همچنین مسئولان برخی استان‌ها در ایران در آستانه نوروز اعلام کرده‌اند که امسال امکان پذیرش و اسکان مسافران نوروزی را ندارند و از مردم خواسته‌اند به دلیل گسترش ویروس کرونا سفر نکنند.

عباس رضایی، استاندار اصفهان گفته است که «امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی وجود ندارد، این اقدام برای حفظ سلامت هم استانی‌ها و آحاد مردم ایران و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید:  برترین‌ها پلاس؛ کابوس ونزوئلا شدن بالای سر ایران

در استان اردبیل هم استاندار گفته است که در تعطیلات نوروز کلیه مراکز اقامتی و تفریحی این استان تعطیل است.

استاندار مازندران هم گفته است که برپایی چادر در پارک‌ها و فضای باز در مدت تعطیلات نوروز ممنوع است.

استانهای گیلان، کرمانشاه، فارس، گلستان، ایلام، هرمزگان و چند استان دیگر نیز از تصمیمات مشابهی خبر داده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *