وضع هوا؛ برف و باران می‌بارد، سرما در راه است وضع هوا؛ برف و باران می‌بارد، سرما در راه است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وضع هوا؛ برف و باران می‌بارد، سرما در راه است

وضع هوا؛ برف و باران می‌بارد، سرما در راه است

سازمان هواشناسی اعلام کرد: مناطقی مختلفی از کشور شاهد بارش برف و باران است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی در نیمه غربی، بخش هایی از شرق کشور، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی، بخش هایی از استان های اصفهان، قم، یزد، استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و استان فارس فعال خواهد بود.

وضع هوا؛ باران و برف می‌بارد، سرما در راه است

در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است. سازمان هواشناسی درباره آب گرفتگی و احتمال سیل در خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد هشدار داد.

هواشناسی اعلام کرده کاهش دمای هوا تا اوائل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

پلیس راه به رانندگان توصیه کرد با توجه به بارش برف و باران در بیشتر محورها و به علت لغزنده بودن سطح جاده ها تجهیزات ایمنی از جمله لباس گرم و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

بارش برف در برخی محورها هم موجب خوشحالی مردم و در عین حال کندی تردد شد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد فردا جمعه نیز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کشور، به تدریج گستره فعالیت آن به دامنه جنوبی البرز شرقی، شرق و شمال شرق کشور می رسد.

بعد ازظهر امروز پنج شنبه و صبح جمعه بارش تگرگ در جنوب لرستان و شمال شرق خوزستان دور از انتظار نیست.

وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده:

فردا (۲۵ آبان ماه) آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی وزش باد و در اواخر وقت کاهش ابر با بیشترین و کمترین دمای ۹ و ۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. آسمان پایتخت شنبه (۲۶ آبان‌ماه) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای آن به سیستم درجه سانتیگراد ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

حتما بخوانید:  چنگیز چنین کاری نکرد که مدیران بی‌لیاقت می‌کنند!

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته

رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا محدودیت‌های ترافیکی تا جمعه ۲۵ آبان ماه را تشریح کرد.

سرهنگ نادر رحمانی درباره تردد موتورسیکلت‌ها در برخی از محورهای مواصلاتی توضیح داد: تردد موتورسیکلت‌ها به جز موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۲۳ آبان تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۶آبان از محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان- مشهد و برعکس ممنوع است. همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس ممنوع است.

وی در ادامه با اشاره به یک طرفه شدن محور چالوس از کرج به سمت مرزن آباد گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه ۲۵آبان ماه از کرج به سمت مرزن آباد یک طرفه بوده و با اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یک طرفه خواهد بود.

سرهنگ رحمانی درباره محدودیت‌های ترافیکی محور هراز نیز اظهار کرد: تردد کلیه تریلرها از محور هراز تا ۲۵آبان و تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثناء حمل کنندگان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲تا ۲۴ چهارشنبه ۲۳آبان و از ساعت ۸تا ۲۴ روزهای پنجشنبه ۲۴ و جمعه ۲۵ آبان از محور هراز ممنوع است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *