وطن‌امروز: دولت دست به دامن دعا و نفرین شده! وطن‌امروز: دولت دست به دامن دعا و نفرین شده! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وطن‌امروز: دولت دست به دامن دعا و نفرین شده!

وطن‌امروز: دولت دست به دامن دعا و نفرین شده!

روزنامه وطن امروز از اظهارات اخیر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور درباره راهکار برخورد با گرانی‌ها انتقاد کرد.

وطن‌امروز: دولت دست به دامن دعا و نفرین شده!

این روزنامه نوشت: 

* «دعا کنید!». این تمام جوابی بود که اسحاق جهانگیری روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره احتمال کاهش قیمت‌ها پرسید، داد.

* راهکارهای مدیریتی دولت روحانی این روزها بیش از هر زمان دیگری با ماوراءالطبیعه، دعا و نفرین نسبت پیدا کرده است. گویا دولتی که روزگاری نه‌چندان دور شیوه حکمرانی خود را مبتنی بر روش‌های نوین مدیریتی می‌دانست و رقبای سیاسی خود را متهم به اداره کشور با استخاره می‌کرد، حالا خود در واکنش به هر ضعف و بحرانی تنها نسخه دعا و نفرین می‌پیچد.

* اما حالا تجویز نسخه دعا برای کاهش نرخ اجناس از سوی جهانگیری در حالی است که روحانی نیز در ماه‌های اخیر تنها نسخه خود برای مواجهه با وضعیت نامطلوب فعلی را «نفرین واشنگتن‌دی‌سی» یافته و در اظهاراتی عجیب گفته بود: «مردم اگر می‌خواهند برای کمبود و مشکلات لعن و نفرین کنند، آدرس آن کاخ سفید در واشنگتن است و کسی آدرس اشتباه به آنها ندهد. برخی به ‌خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند؛ آدرس جنایات و فشار بر مردم ایران، واشنگتن‌دی‌سی و کاخ سفید است؛ کسانی که داخل این ساختمان هستند این ‌همه جنایت علیه ملت ایران روا داشتند».

* ارجاع نقدها به قضا و قدر، دعا، نفرین و… این روزها تبدیل به یک سنت ثابت سیاسی از سوی رئیس دولت و دیگر دولتمردان شده است؛ امری که پیش از این نیز به اشکال مختلف پیگیری می‌شد و مسؤولان امر سعی داشتند با مسؤولیت‌زدایی از خود، هزینه هر گونه کمبود و نقدی را که در نتیجه عملکرد آنها به وجود آمده بود به خود شاکیان حواله دهند.

حتما بخوانید:  سبک جدید تبلیغ ازدواج در تهران

* با تمام این اوصاف ماه‌های پایانی دولت روحانی در شرایطی سپری می‌شود که از سویی تمام ادعاهای دولتمردان مبنی بر بهره‌گیری از نوین‌ترین اصول مدیریتی، خلاف از آب درآمده و از سوی دیگر خود دولتمردان نیز در توصیف وضعیتی که در زمان مدیریت‌شان شکل گرفته است به چیزی جز دعا و نفرین ارجاع نمی‌دهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *