وطن امروز: روح‌الله حسینیان نگفته بود قاتل هستم وطن امروز: روح‌الله حسینیان نگفته بود قاتل هستم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وطن امروز: روح‌الله حسینیان نگفته بود قاتل هستم

وطن امروز: روح‌الله حسینیان نگفته بود قاتل هستم

روزنامه وطن امروز در یادداشتی به مناسبت درگذشت «روح‌الله حسینیان»؛ نماینده سابق مجلس نوشت: وح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی که چندی قبل به کرونا مبتلا شده بود، بعد از بستری دوباره در بیمارستان خاتم‌الانبیا روز گذشته در ۶۵ سلگی دار فانی را وداع گفت.

شاید بتوان برنامه «چراغ» را که پاییز ۷۷ با حضور حسینیان پخش شد، نقطه عطف جنجال‌ها علیه وی در دوران زندگی سیاسی‌اش دانست. ماجرا از این قرار بود که با آغاز دوره موسوم به اصلاحات، در پاییز سال ۱۳۷۷ پرونده‎ای با عنوان «قتل‎های زنجیره‎ای» در فضای سیاسی و رسانه‎ای کشور مطرح شد که پس از انتشار بیانیه وزارت اطلاعات در این زمینه و آغاز رسیدگی به آن، روح‎الله حسینیان در برنامه‎ای تلویزیونی با نام «چراغ» حاضر شد و از وقوع این قتل‎ها توسط هواداران جریان اصلاحات در وزارت اطلاعات سخن گفت.

وطن امروز: روح‌الله حسینیان نگفته بود قاتل هستم

او این نظریه را مطرح کرد که انجام این قتل‎ها برای قبضه وزارت اطلاعات توسط دوم‏‌خردادی‏‌ها انجام شده است. بعد از آن تقریبا روزی نبود که ۱۸- ۱۷ روزنامه زنجیره‌ای تیتر یک، یادداشت و اخبار تحریف شده و مغلوطی علیه حسینیان نداشته باشند.

به ‌عنوان مثال سال ۷۸ روزنامه «صبح‌امروز» تحت مسؤولیت سعید حجاریان و سردبیری علیرضا علوی‌تبار، در تیتری کذب از قول مرحوم حسینیان نوشت: ما قاتل بودیم.  ماجرا از این قرار بود که مرحوم حسینیان در یک سخنرانی گفته بود ما «قاضی بودیم» اما صبح‌امروز تیتر زد «قاتل بودیم».

۱۶ سال پس از آن تیتر، خبرنگار روزنامه صبح‌امروز اینطور ماجرا را شرح داد و تلویحا دروغ‌سازی روزنامه را تأیید کرد: این روزها و بعد از تهدید صالحی توسط روح‌الله حسینیان در مجلس به قتل، عکس صفحه نخست روزنامه صبح امروز ۱۳۷۸ با این نقل قول از حسینیان که «آخه باباجون ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم» دست به دست می‌شود و در صفحات اجتماعی می‌چرخد. سخنی که هیچ‌گاه از دهان حسینیان خارج نشد.

حتما بخوانید:  رسایی نگران هند شد و به ظریف حمله کرد

سال ۷۸ من در روزنامه صبح‌امروز کار می‌کردم. نوار حسینیان در جمع شاگردان مدرسه حقانی درباره کشته شدن سعید امامی در زندان به روزنامه رسید و یکی از همکاران آن را پیاده و برای چاپ آماده کرد. پس از انتخاب تیتر برای مطلب و چاپ آن، تکذیبیه‌ای از حسینیان به روزنامه رسید مبنی بر اینکه این جمله را او نگفته است. پس از گوش کردن دوباره نوار، مشخص شد اصل جمله این بوده است: آخه ما خودمان والله زمانی قاضی بودیم، یک زندانبان بودیم. تاکنون صدها نفر واجبی خوردند و نمردند. اما به اشتباه همکار ما قاضی را قاتل شنیده بود. البته اصلاحیه خبر چاپ شد اما جمله ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم برای همیشه به نام حسینیان ثبت شد».

زندگی سیاسی روح‌الله حسینیان بعد از دوره اصلاحات نیز خالی از جنجال نماند. تصویر بستری شدن حسینیان در بیمارستان و جدال‌هایش بر سر تصویب برجام در مجلس در خاطره فعالان سیاسی و رسانه‌ای کشور ماندگار شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *