وعده محسن رضایی درباره شکل‌گیریِ ایرانِ بزرگ وعده محسن رضایی درباره شکل‌گیریِ ایرانِ بزرگ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / وعده محسن رضایی درباره شکل‌گیریِ ایرانِ بزرگ

وعده محسن رضایی درباره شکل‌گیریِ ایرانِ بزرگ

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ایران بزرگ در شمال خلیج فارس و دریای عمان بوجود بیاید ۱۵ کشور به ایران وصل می‌شود و اگر ایران بزرگ شکل بگیرد، در سیاست دنیا دخالت می‌کند. وظیفه ما این است که مجد و عظمت و شکوه ایران بزرگ را دوباره به‌دست بیاوریم و ما می‌توانیم این کار را بکنیم.

صص

محسن رضایی، در دانشگاه پیام نور پاکداشت:

* در زمان دوستی ایران با غرب در زمان قاجار و پهلوی مسئله اصلی آن‌ها این بود که ایران، نوکر غرب باشد. ایرانی که در منطقه ژاندارم آن‌ها باشد و از منافع آن‌ها حمایت کند. آن‌ها نه‌تنها هیچ‌گاه به پیشرفت ملّت ایران کمک نکردند بلکه مانع پیشرفت آن هم شدند. اینکه جاده‌های اصلی ایران از کجا برود، نسبت به این موضوع هم نقشه می‌کشیدند. از زمان قاچار تا پهلوی همیشه غربی‌ها نگران بودند که ارتباط چابهار و تهران وصل نشود. چون می‌گفتند ایران باید سدی در مقابل شوروی باشد و اگر این جاده‌ها کشیده شود ایران از دریای عمان و خلیج فارس استفاده می‌کند و به ضرر ما می‌شود.

* (با بیان اینکه غربی‌ها نگران این هستند که انرژی منطقه در خود منطقه مصرف شود): اگر این اتفاق رخ دهد، قیمت کالاها در اروپا چند برابر می‌شود. نگرانی دوم آن‌ها، ۱۵ کشوری است در همسایگی ما قرار دارند. آن‌ها از تشکیل ایران بزرگ ولو از لحاظ اقتصادی می‌ترسند. اگر صنعت و کشاورزی ایران توسعه پیدا کند و ایران به کشور بزرگی تبدیل شود، تجارت و صنعت و امنیت کشورهای همسایه به امنیت ایران گره می‌خورد و ایران بزرگ شکل می‌گیرد و اگر کسی بخواهد به کشورهای منطقه سرکشی کند اول باید به ایران بیاید و با ایران حرف بزند. غربی‌ها از این موضوع می‌ترسند.

حتما بخوانید:  نماینده تربت‌جام: باید تقاص خون مردم را بدهید

* (با بیان اینکه مسئله هسته‌ای برای ما در اقتصاد مهم تر است تا بمب اتم): اگر صنعت هسته‌ای داشته باشیم، کشتی‌های اقیانوس‌پیما خواهیم داشت که صدها هزار بشکه را در دریاها با هزینه کم منتقل می‌کنند. در دانش پزشکی هم هسته‌ای موثر است. از طرفی، هسته‌ای وقتی رشد کند، اثر القائی نیز دارد. چون دانش هیچوقت در یک صنعت باقی نمی‌ماند. اگر مثلاً در صنعت خودرو، نظریه مکانیکی مطرح شود، این موضوع وارد صنایع کشاورزی هم می‌شود.

* غربی‌ها نگران هستند که مسئله دانش و فناوری هسته‌ای هم در خود صنایع هسته‌ای و هم در سایر صنایع وارد شود و آنجا را هم آباد کند و جهش صنعتی و تولیدی ایجاد شود. ترس غرب فراتر از بمب اتم است. اگر ایران بزرگ در شمال خلیج فارس و دریای عمان بوجود بیاید ۱۵ کشور به ایران وصل می‌شود و اگر ایران بزرگ شکل بگیرد، در سیاست دنیا دخالت می‌کند. وظیفه ما این است که مجد و عظمت و شکوه ایران بزرگ را دوباره به‌دست بیاوریم و ما می‌توانیم این کار را بکنیم.

* ببینید غربی‌ها چطور دارند در انتخابات ۱۴۰۰ دخالت می‌کنند؛ عده‌ای را بزرگ و عده‌ای را کوچک می‌کنند. چطور از فضای مجازی استفاده می‌کنند تا مثل زمان قاجار و پهلوی، افراد دست‌نشانده خودشان را به مسند بنشانند.

* مردم فکر می‌کنند وقتی در انتخابات ریاست جمهوری رأی می‌دهند، فقط یک رأی می‌دهند، در حالی که یک رأی نمی‌دهند، بلکه ۲ رأی می‌دهند. چرا؟ چون دو پست و مسئولیت را همزمان انتخاب می‌کنند؛ یکی ریاست جمهوری و یکی رئیس دولت.

* شاید برخی این نظر من را نپذیرند و بگویند این نظر، افراطی است، امّا عقیده من این است که ما تا حالا رئیس‌جمهور داشته‌ایم امّا رئیس دولت نداشته‌ایم. رئیس‌جمهوری کار سختی نیست. خیلی افراد می‌توانند رئیس‌جمهور باشند امّا رئیس دولت نه. رئیس جمهور بیشتر سخنگویی است و رؤسای جمهور غالباً حرف خوب می‌زنند. حرف خوب زدن با عمل کردن و اجرا کردن از زمین تا آسمان متفاوت است.

حتما بخوانید:  زگیل تناسلی، از مهمترین عوامل طلاق در ایران

* این پیشنهاد که دانشجویان، وزرا را پیشنهاد دهند، پیشنهاد خوبی است، شما حتماً این کار را بکنید و وارد شوید و اجازه ندهید هفته آخر انتخابات، باز هم جریان استقلال و پرسپولیس شکل بگیرد و باز هم دولتی شکل بگیرد که هشت سال باز آن را نقد کنیم. بنابراین باید انتخابات را تقویت کنید.

* (با طرح این سؤال که آیا افکار احمدی نژاد، خاتمی، هاشمی و روحانی یکی بوده؟): تفکرات این افراد با هم تفاوت داشته است، امّا از لحاظ اقتصادی، یکسان بوده است. حالا اینکه یک سری پول‌ها بیش‌تر مردم توزیع شده کار بدی نبوده و می‌شد بهتر هم تقسیم می‌شد، امّا چرا مسائل ریشه‌ای اقتصاد در دولت‌های مختلف با افکار مختلف حل نشده است؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *