ویروس‌یاب جدید مرزهای علم را جابه‌جا کرده است؟ ویروس‌یاب جدید مرزهای علم را جابه‌جا کرده است؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ویروس‌یاب جدید مرزهای علم را جابه‌جا کرده است؟

ویروس‌یاب جدید مرزهای علم را جابه‌جا کرده است؟

برترین‌ها: انجمن فیزیک ایران به ساخت دستگاه ویروس‌یاب جدید در ایران واکنش نشان داد.

این انجمن امروز در یادداشتی که در وب‌سایت آن منتشر شده اعلام کرده:

«در روزهای اخیر خبرهایی از برخی رسانه‌های رسمی درباره «اختراع بدیع» وسیله‌ای برای تشخیص آلودگی به‌ کرونا از راه دور منتشر شده.

در بیان این خبر به‌عبارت‌هایی با ظاهر علمی مانند «امواج الکترومغناطیس»، «دوقطبی‌های مغناطیسی و الکتریکی» و دیگر عبارت‌هایی از حوزه فیزیک اشاره شده.

اکنون روش‌های تشخیص و شناسایی با استفاده از مشخصه‌های فیزیکی مواد در علم فیزیک بسیار پر کاربردند.

ولی دانش بشری در حال حاضر توان شناسایی و آشکارسازی ذراتی با ابعاد حدود ۱۰۰نانومتر را از راه دور ندارد و چنین ادعایی باورناپذیر و در حد داستان‌های علمی و تخیلی است.

این ادعا آن‌قدر از علم دور است که انجمن فیزیک ایران آن را در مجموعه ادعاهای شبه‌علم دسته‌بندی می‌کند.

اگر با احتمال نزدیک به‌صفر این وسیله کار کند، از آن‌جا که با دانش روز بشر هم‌خوانی ندارد، مخترعان نه‌تنها برای آشکار‌سازی یک ویروس که برای جابه‌جاکردن مرزهای دانش بشری باید از مجامع علمی در جهان تشویق شوند.

انجمن فیزیک ایران در راستای رسالت علمی‌اش و اگر مخترعان وسیله مذکور هنوز بر ادعای‌شان اصرار دارند آماده است با دریافت مستندات شیوه کار و آشکار‌یابی وسیله ادعایی، آن را در اختیار متخصصان و دانشمندان این حوزه برای داوری علمی قرار دهد.»

انجمن فیزیک ایران، نهاد استادان دانشگاهی فیزیک ایران، از سال ۱۳۱۰ با حضور فیزیک‌دانانی چون رضازاده شفق، محمود حسابی، عیسی صدیق‌اعلم و… برپا شده و پس از انقلاب و از سال ۱۳۶۴تاکنون ۱۳مجمع‌عمومی و هیات‌مدیران داشته، کنفرانس‌های سالانه فیزیک ایران، از مهم‌ترین روی‌دادهای ملی است که دهه‌ها این انجمن برپا کرده.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  افشاگری شهاب حسینی درباره سریال شهرزاد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *