پایان رویای المپیک؛ حسرت به دل ماندیم! پایان رویای المپیک؛ حسرت به دل ماندیم! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پایان رویای المپیک؛ حسرت به دل ماندیم!

پایان رویای المپیک؛ حسرت به دل ماندیم!

برترین‌ها: دو تیم چین و ایران در دیدار هفته سوم گروه C مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۱۳:۴۵ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه تینسنولانون شهر سونگلا به مصاف هم رفتند که تیم ایران با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. امید نورافکن در دقیقه ۸۷ و از روی نقطه پنالتی برای ایران گلزنی کرد. بازیکنان تیم امید شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد رقابت‌ها داشتند اما با بی دقتی بازیکنان موقیعت ها یکی پس از دیگری هدر رفت تا حسرت رسیدن به المپیک برای فوتبال ایران ۴۸ ساله شود.

در بازی همزمان نیز کره‌جنوبی ۲ بر یک ازبکستان را شکست داد و با وجود اینکه ایران هم امتیاز با ازبکستان شد، اما به دلیل تفاضل گل در رتبه سوم قرار گرفت و نتوانست راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

ترکیب چین: چن وی، هوانگ ژنگیو، وی ژن، ژو چنجی، هوانگ کونگ، هو جینگ‌هانگ، ژو جونچن (۶۳ – دوان لیو)، فنگ بوژوآن، تیان ژین (۶۹ – چن بین‌بین)، دیلمورات مالانیاز و چن پو (۸۹ – لیو روفان).

ترکیب ایران: حبیب فرعباسی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، متین‌کریم‌زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانی، مهدى مهدی‌خانی، امید نورافکن، جعفر سلمانی (۵۵ – جعفر سلمانی)، علی شجاعی (۷۲ – امیرحسین حسین‌زاده) و اللهیار صیادمنش (۶۴ – رضا جبیره).

پایان رویای المپیک؛ حسرت به دل ماندیم!

دقیقه ۳: موقعیت روی دروازه چین با دفع ناقص دروازه‌بان این تیم به جعفر سلمانی رسید که ضربه سر او شدت لازم را نداشت چن وی، توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه ۱۲: ارسال روی دروازه چین از سمت چپ ضربه سر اللهیار صیادمنش را به دنبال داشت که دروازه‌بان چین توپ را برگشت داد.

حتما بخوانید:  شی جین پینگ به ترامپ: مشت، جواب مشت است

دقیقه ۱۶: اللهیار صیادمنش در محوطه جریمه صاحب توپ شد که این بار ضربه او را دروازه‌بان چین راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۲: بازیکنان چین روی یک حمله سریع صاحب موقعیت شدند که شوت از پشت محوطه جریمه، به شکل خطرناکی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۸: ارسال رضا دهقانی روی دروازه با ضربه سر علی شجاعی همراه شد که توپ از بالای دروازه به شکل خطرناکی به اوت رفت.

دقیقه ۳۴: این بار نوبت شاهین طاهرخانی بود که ارسال امید نورافکن از روی ضربه ایستگاهی را از دست بدهد و ضربه سر این بازیکن هم راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۴۳: مهدی مهدیخانی در محوطه جریمه با سر توپ زدن مدافع حریف را از پیش‌رو برداشت، اما ضربه او نتوانست قفل دروازه چین را باز کند.

دقیقه ۴۴: ارسال دهقانی روی دروازه در دهانه دروازه چین به مهدیخانی رسید که این بار هم نتوانست توپ را به تور دروازه بچسباند.

پایان رویای المپیک؛ حسرت به دل ماندیم!

نیمه دومدقیقه ۵۶: رضا دهقانی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۵۸: حمله موفق برای تیم ایران موقعیت خوبی را روی دروازه چین خلق کرد، اما بازیکن ایران روی تیر دوم نتوانست از پاس در عرض مهدیخانی استفاده کند و ضربه او بی دقت بود.

دقیقه ۶۵: شوت دیگری از بازیکنان چین روانه دروازه ایران شد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه توسط مدافعان دور شد.

دقیقه ۷۱: رضا جبیره روی پاس علی شجاعی موقعیت خوبی برای باز کردن دروازه داشت که ضربه او راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۸۵: ارسال مهدیخانی روی دروازه به مهدی قائدی رسید و متوقف شدن او در محوطه جریمه سوت داور را به نشانه پنالتی به صدا در آورد.

حتما بخوانید:  کار دلهره‌آور ولیعهد دبی بر فراز چرخ‌وفلک ۲۵۰متری

دقیقه ۸۷: امید نورافکن پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را تبدیل به گل کرد.

دقیقه ۳+۹۰: مهدی قائدی در مقابل دروازه خالی توپ را در اختیار داشت که با بی‌دقتی ضربه سر او راهی اوت شد در حالی که فرصتی عالی برای گلزنی داشت.

پایان رویای المپیک؛ حسرت به دل ماندیم!

فوتبال ایران که آخرین بار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال آخرین حضور در المپیک را تجربه کرد، با حذف از این مسابقات حسرتش برای حضور در المپیک ۴۸ ساله شد تا فوتبال ایران نزدیک به نیم قرن حضور در المپیک را تجربه نکند و این در حالی است که تیم ایران بتواند به المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کند.

پایان رویای المپیک؛ حسرت به دل ماندیم!

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *