پلیس فتا: کنترل حکومتی بر اینستاگرام وجود ندارد پلیس فتا: کنترل حکومتی بر اینستاگرام وجود ندارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پلیس فتا: کنترل حکومتی بر اینستاگرام وجود ندارد

پلیس فتا: کنترل حکومتی بر اینستاگرام وجود ندارد

خبرگزاری فارس: سردار هادیان‌فر؛ رئیس پلیس فتا گفت: گوگل از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند و هیچ نظارتی نمی‌تواند بر آن اتفاق بیفتد چون کاملا رمز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ از طرفی موتورهای جستجوی داخلی مثل یوز را مردم خیلی نمی‌شناسند و از آن استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: اینستاگرام نیز سرورش در آمریکا است و هیچ کنترل حکومتی بر آن وجود ندارد؛ بخصوص اینکه در یک سال اخیر هم به صورت رمز در اختیار افراد قرار می‌گیرد و مشکلاتی را هم در حوزه شناسایی و ردیابی بوجود آورده است.

پلیس فتا: کنترل حکومتی بر اینستاگرام وجود ندارد

سردار هادیان‌فر دوباره به تلگرام گریزی زد و گفت: تلگرام ۴۵ میلیون کاربر در کشور داشته است که حالا بعد از مسدودسازی ۲۶ میلیون نفر کوچ کرده‌اند؛ البته ۸ تا ۱۰میلیون نفر از فیلترشکن استفاده می‌کنند که این هم مشکلات خود را دارد.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان این مطلب که توئیتر در کشور ما فیلتر بود به استفاده از فیلترشکن‌ها پرداخت و تصریح کرد: درصد استفاده از VPN در کشور کمتر از ۳٫۵ درصد بود که بعد از مسدودسازی افزایش پیدا کرد و الان کسی که از VPN استفاده می‌کند یوتیوپ هم دسترسی دارد، به توئیتر و فیس‌بوک هم دسترسی دارد.

وی گفت: شبکه‌های اجتماعی در عین فرصت‌هایی که برای مردم بوجود می‌آوردند پلشتی و جرم نیز بوجود می‌آورند.

این مقام ارشد پلیس فتا تصریح کرد: امروز تقریبا ۳۴ درصد جرائم ما جرائم اقتصادی است آن هم از نوع برداشت غیرمجاز.

سردار هادیان‌فر به پیچیدگی جرائم اشاره و بیان داشت: هر چه جلوتر می‌رویم تفاوت و پیچیدگی جرم رو به افزایش است؛ در سال ۹۱ تا ۹۳ حداقل کشف پرونده‌ها ۳ تا ۵ روز بود اما هرچه جلوتر می‌رویم پرونده‌ها پیچیده‌تر شده و تعداد قربانی‌ها نیز بیشتر می‌شود؛ در یک پرونده ۲ هزار نفر قربانی داشتیم که مال‌شان سرقت شده بود.

حتما بخوانید:  میناوند از خواب مصنوعی خارج می‌شود

شناسایی و کشف کانال ۳۱ هزار نفره قماربازی/ انسداد حساب ۵۰ میلیارد تومانی

وی به موضوع قمار و شرط‌بندی پرداخت و گفت: متاسفانه این موضوع باعث نگرانی ما است چرا که شرط‌بندی در کشور مباح و ساده شده است؛ پرونده‌ای در مازندران داشته‌ایم که حساب کاربری آنها ۵۰ میلیارد تومان سرمایه داشت؛ وقتی از دوستان خواستم که افراد عضو این شبکه را احضار کنند تا با ‌آنها برخورد کنیم اعلام کردند ۳۱ هزار نفر در آن کانال عضو هستند؛ از خانواده‌های مختلف با گرایش‌های گوناگون و این چیزی است که ما را نگران می‌کند.

عالی‌ترین مقام پلیس فتا به انسداد ۱۴۳ درگاه بانکی با همکاری شاپرک و دستور قضایی اشاره و اعلام کرد: چند سرشبکه که در ترکیه وجود دارند تحت تعقیب قضایی‌اند و در حال رایزنی با پلیس اینترپل هستیم تا آنها را دستگیر کرده و به کشور استرداد کنند.

جریمه یک میلیونی و چند ضربه شلاق ، مجازات تهمت و افترا

عالی‌ترین مقام پلیس فتا کشور با اعلام این مطلب که برای برخورد با جرائم حوزه فضای مجازی نیاز به قوانین جدید داریم، اعلام کرد: قوانین سال ۸۷ نیاز کشور را برطرف نمی‌کند؛ متاسفانه در این فضا به هر کسی که دلشان بخواهد تهمت و افترا می‌زنند، آبرویش را می‌برند، نابودش می‌کنند و وقتی شکایت شده و دستگیر می‌شود جریمه‌اش چند ضربه شلاق و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان یا نهایت یک میلیون تومان است؛ آبروی طرف را برده‌اند و اینگونه مجازات می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این فضا دریچه‌ای را باز کرده اما متاسفانه فرهنگش نیست، آموزشش نیست‌ و بچه‌ها نمی‌دانند از این فضا چگونه استفاده کنند؛ در یکی از همین مدارس تهران افسر پلیس فتا برای آموزش مراجعه و مدیر مدرسه عنوان کرد که بچه‌های ما گوشی ندارند اما وقتی مدیر از کلاس خارج شد ۸۰ درصد بچه‌ها گفتند که گوشی دارند آن هم از نوع آیفون؛ متاسفانه گوشی‌های مدرن عمال تفاخر ما شده است بدون آنکه فرهنگ استفاده از آن را داشته باشیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *