پمپئو، اروپایی‌ها را به طرفداری از ایران متهم کرد پمپئو، اروپایی‌ها را به طرفداری از ایران متهم کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پمپئو، اروپایی‌ها را به طرفداری از ایران متهم کرد

پمپئو، اروپایی‌ها را به طرفداری از ایران متهم کرد

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه در یک کنفرانس خبری که متعاقب نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد، با انتقاد شدید از متحدان اروپایی واشنگتن مدعی شد «در حالی که مقامات آلمان، فرانسه و انگلیس در محافل خصوصی حمایت خود را از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ابراز کرده بودند، در نهایت بطور علنی جانبداری از حکومت ایران را برگزیدند».

پمپئو، اروپایی‌ها را به طرفداری از ایران متهم کرد

پمپئو در جریان سخنرانی خود در شورای امنیت اظهار داشت: «ما هرگز اجازه نخواهیم داد جمهوری اسلامی ایران سلاح اتمی در اختیار داشته باشد».

وی پس از انتقاد از سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس- بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی- را ستود و ادعا کرد که این کشورها «با نمایش جرأت و اتحاد خود در اعلام هشدار نسبت به خطر ایران، سزاوار تمجید و تحسین هستند».

وزیر خارجه آمریکا در توجیه این توجه ویژه واشنگتن به شورای همکاری خلیج فارس به بیانیه نهم آگوست این شورا خطاب به سازمان ملل اشاره کرد؛ بیانیه ای که خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی بین المللی علیه ایران شده بود.

گفتنی است که شامگاه پنج شنبه (بیستم آگوست) دولت آمریکا درخواست رسمی خود برای بازگشت تمام تحریمهای سازمان ملل علیه ایران را به ریاست شورای امنیت ارائه کرد؛ درخواستی که با مخالفت آشکار سایر اعضای این شورا روبرو شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  آرزوی نماینده شاهین‌شهر برای پیروزی ترامپ!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *