پمپئو: ایران به طور نیابتی با عربستان می‌جنگد! پمپئو: ایران به طور نیابتی با عربستان می‌جنگد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پمپئو: ایران به طور نیابتی با عربستان می‌جنگد!

پمپئو: ایران به طور نیابتی با عربستان می‌جنگد!

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الرای، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی آمریکایی مدعی شد: موشک‌هایی که از خاک یمن به سوی عربستان و امارات شلیک می‌شوند دارای برنامه‌ها و تجهیزات ایرانی است.

وی مدعی شد که ما جنگ نیابتی داریم، جنگی که ایران علیه عربستان و امارات دارد . ما اعلام کردیم که برای مقابله با این امر تلاش می کنیم و از عربستان و امارات برای سرنگونی موشک‌ها حمایت می‌کنیم.

پمپئو: ایران به طور نیابتی با عربستان و امارات می‌جنگد

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: فعالیت های ایران بسیار آزار دهنده هستند و ما از کشورهای اروپایی خواستیم که برای مجازات این فعالیت‌ها به ما کمک کنند. تمام دنیا باید بداند که ایران خطر بزرگی برای پروازهای تجاری و داخلی به شمار می‌رود.

وی در ادامه مدعی شد: هر هیات و سازمان مرتبط با مبارزه با تروریسم ایران را جزو بزرگ‌ترین حامیان تروریسم در جهان قرار می‌دهد و شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران از صبح روز پنجم نوامبر وضع خواهد شد.

پمپئو گفت: توافق هسته‌ای با ایران برای آمریکا بد بود و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم درست را اتخاذ کرد و از آن خارج شد. خواسته ما از ایران بسیار مساله آسانی است؛ ما از آن می‌خواهیم که به یک کشور عادی تبدیل شود ، تروریسم را نشر ندهد و برای ایجاد هرج مرج در جهان نیروهای وابسته به خود را به کار نگیرد اگر این اتفاقات رخ دهد بار دیگر از ایران استقبال خواهیم کرد و ما منتظریم که مسئولان ایرانی این امر را انجام دهند.

ادعای حمایت تسلیحاتی از یمن در حالی مطرح می شود که بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از این اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

حتما بخوانید:  ترافیک پرحجم در جاده‌های شمالی

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نیز در رابطه با این مساله تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

ادعای حمایت ایران از تروریسم درحالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مخالف تروریسم در جهان بوده و برای ریشه کن کردن آن تلاش های فراوانی کرده است و در بیرون راندن داعش از عراق و سوریه نقش مهمی ایفا کرد این درحالی است که آمریکا عربستان و آمریکا بودند که از داعش حمایت کردند تا وارد منطقه شود.

لارنس ویلکرسون، مشاور عالی و رئیس کارکنان دفتر ویژه ژنرال کالین پاول آخرین وزیر امور خارجه آمریکا در سال‌های ٢٠٠٢ تا ٢٠٠۵ ، اخیرا در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا سال‌هاست به بیراهه‌ ستیز با ایران رفته است؟ گفت: من سال‌ها برای فرماندهی تامین نیروی اصلی در ارتش آمریکا برنامه‌ریزی جنگی کرده‌ام. سال‌ها بر روی مسائل خاورمیانه کار کرده‌ام و این موضوع را درک نمی‌کنم. عربستان سعودی ، حتی امروز هم بزرگ ترین حامی تروریسم در جهان است واین در حالی است که ما ایران را با این عنوان خطاب می‌کنیم. و این به وضوح یک دروغ است که می‌گوییم و بعلاوه می‌دانیم که دروغ می‌گوییم.

حتما بخوانید:  مسمومیت الکلی رقیب کرونا شد

لارنس ویلکرسون پیش از این در مقاله‌ای در نیویورک تایمز پیرامون فرایند تصمیم ‌سازی جنگ عراق اظهار داشته بود: ایران هراسی در زمانی صورت می گیرد که روسیه، چین و کره شمالی تهدیدات بسیار جدی علیه امنیت ملی آمریکا میباشند. اما انگار مردم آمریکا نیز به این سناریو سازیها که در خدمت اهداف سیاستهای جنگ طلبانه دولتها در آمریکاست و تعجبی نیست که همواره با موافقت کنگره نیز همراه میشوند عادت کرده اند. در حالی آمریکا ایران را حامی تروریسم و طرفدار القاعده می داند که پانزده نفر از نوزده نفری که در یازده سپتامبر به آمریکا حمله کردند از اتباع عربستان سعودی نزدیک ترین متحد آمریکا بوده اند. اما ترامپ امروز با بی توجه به این واقعیت‌ها همانند بوش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را برای جعل اطلاعات و اسناد تحت فشار گذاشته است و در شرایطی که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است وی مدام از ضرورت تغییر برجام سخن می گوید.

به اعتقاد لارنس ترامپ فقط به دنبال ایران هراسی بوده و می‌خواهد با «حاکمیت ترس »سیاست‌های غلط خود را برای مردم و دیگر کشورها توجیه کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *