پمپئو درخواست فعالسازی مکانیسم ماشه را ارائه داد پمپئو درخواست فعالسازی مکانیسم ماشه را ارائه داد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پمپئو درخواست فعالسازی مکانیسم ماشه را ارائه داد

پمپئو درخواست فعالسازی مکانیسم ماشه را ارائه داد

ایرنا: وزیر خارجه آمریکا که با مخالفت جامعه جهانی با تحرکات ضد برجامی واشنگتن به خوبی آگاه است، درخواست فعال کردن سازوکار موسوم به ماشه را به رئیس دوره‌ای شورای امنیت ارائه داد.

مایک پمپئو عصر پنج‌شنبه به مقر نیویورک سازمان ملل متحد آمد تا در دیدار با دیان دیجانی سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای این شورا را هم برعهده دارد، درخواست دولت ترامپ را برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

آمریکا خواستار فعالسازی مکانیسم ماشه شد

در این دیدار که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران و الیوت آبرامز نماینده آتی این کشور در امور ایران، وزیر خارجه ترامپ را همراهی کردند، پمپئو نامه‌ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که طی آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است!

قرار است پمپئو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم دیدار داشته باشد.

انتظار می‌رود پس از این دیدار خصوصی، پمپئو در جمع خبرنگاران حاضر شود و اعلام کند که آمریکا برای فعال کردن سازوکار ماشه درخواست داده است.

آمریکا خواستار فعالسازی مکانیسم ماشه شد

این در حالی است که ساعتی قبل، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: کدام اسنپ بک(بازگرداندن تحریم‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران)؟

وی تصریح کرد: او در حال فعال کردن اسنپ بک نیست، اسنپ بک می تواند توسط کشورهایی که عضو برجام هستند فعال شود که آمریکا عضو آن نیست.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ما این اعتقاد را نداریم که ایالات متحده آمریکا حق قانونی یا دلیلی برای آغاز این کار دارد. البته ما آن را به چالش خواهیم کشید.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  نمایندگان به روحانی:تیم اقتصادی دولت را برکنار کن

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *