پیام توئیتری ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا پیام توئیتری ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / پیام توئیتری ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا

پیام توئیتری ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا

برترین‌ها: وزیر خارجه ایران به شرط‌گذاری اخیر آنتونی بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا درباره بازگشت این کشور به برجام پاسخ داد.

پیام توئیتری ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری به این صحبت‌های هفتاد و یکمین وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد و به او گوشزد کرد، شکست سیاست فشار حداکثری دولت سابق آمریکا را فراموش نکند.

ظریف نوشت: «بررسی واقعیت برای آنتونی بلینکن: ایالات متحده برجام را نقض کرد، از ورود دارو و غذا برای ایرانی‌ها ممانعت کرد، و (ایران را به خاطر) پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در تمام آن دوره نابسامان (دوره دولت ترامپ) تنبیه کرد».

وزیر خارجه ایران افزود: «ایران به برجام پایبند ماند و تنها اقدامات اصلاحی پیش‌بینی شده (در بند ۳۶ برجام) را اتخاذ کرد. خوب حالا چه کسی باید اولین گام را بردارد؟ هرگز شکست حداکثری ترامپ را فراموش نکنید».

پیام توئیتری ظریف به وزیر خارجه جدید آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه جدید آمریکا بامداد روز پنجشنبه (امروز به وقت تهران) در اولین کنفرانس خبری خود به عنوان وزیر خارجه دولت جو بایدن، برای بازگشت واشنگتن به برجام شرط گذاشت.

بلینکن در این نشست خبری با تاکید بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات برجامی، گفت که دولت بایدن از بازگشت به توافق هسته‌ای به عنوان بستری برای مذاکرات و توافق گسترده‌تر استفاده می‌کند.

وی افزود: «بایدن بسیار شفاف بوده، اگر ایران به پایبندی کامل از تعهدات خود ذیل برجام بازگردد، آمریکا نیز همان کار را می‌کند. ایران در چندین حوزه در تناقض با برجام است و مدتی زمان طول می‌کشد که اگر تصمیم بگیرند به تابعیت برگردد و ما باید ابتدا راستی‌آزمایی کنیم که در حال تبعیت هستند».

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  هشدار خاتمی درباره شیوع ویروس «رای ندادن»

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *