چراغ سبز قاضی‌زاده هاشمی به بازگشت وثوقی؟ چراغ سبز قاضی‌زاده هاشمی به بازگشت وثوقی؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چراغ سبز قاضی‌زاده هاشمی به بازگشت وثوقی؟

چراغ سبز قاضی‌زاده هاشمی به بازگشت وثوقی؟

صبح سینما: امیرحسین قاضی زاده، نامزد انتخابات درباره بازگشت بهروز وثوقی و توقیف فیلم‌های کیانوش عیاری و حمید نعمت الله اظهارنظر کرد.

یی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، کاندیدای ریاست جمهوری با حضور در کلاب هاوس به سوالات پاسخ گفت.

* او در پاسخ به سوال دنیا خمامی روزنامه نگار، مبنی بر اینکه چرا فیلم کیانوش عیاری به خاطر مساله کلاه گیس توقیف اما در سریالی تلویزیونی از شمقدری وجود این مساله مشکلی نیست یا فیلم قاتل وحشی (به کارگردانی حمید نعمت الله و به خاطر سر تراشیده لیلا حاتمی ) با وجود تشابه به برخی دیگر از فیلم های ایرانی در گذشته توقیف می‌شود و دولت احتمالی ایشان چه راهکاری برای جلوگیری از ورود نیروهای امینتی و نهادها به اعمال نظر در آثار دارد اینطور توضیح داد:

* استانداردهای دوگانه را برای هیچ کس نباید داشته باشیم ، نباید یک معیار برای کسی وجود داشته باشد و برای دیگری آن مصداق وجود نداشته باشد. مجوز و قانون باید تعیین کننده باشد و در این راستا مقررات باید ثابت باشد. هرکسی که مدرک کارگردانی دارد و مجوز تهیه کنندگی باید طبق مقررات کار بسازد و چه در محتوا و چه در فرم طبق آن موازین پیش برود اما اینکه از هر سمت ورودی صورت بگیرد مسیر را طولانی میکند. به نظر من صاحب سرمایه فیلم خودش از همه بیشتر دلش برای سرمایه و فیلم می‌سوزد و حتما رعایت‌هایی دارد.

* این روزنامه نگار همچنین با اشاره تلویحی به بهروز وثوقی و با طرح این سوال که برخی از بازیگران سینمای قبل از انقلاب با پذیرش هر شرط و پیش شرطی میل به بازگشت دارند و آیا دولت احتمالی سلام پادرمیانی در حل این مشکل دارد که امیرحسین قاضی زاده در این رابطه گفت: اگر من رییس جمهور باشم از نظر من به عنوان دولت همه باید به ایران بیایند حتی آن مجرمی که برفرض مثال جرمی دارد باید حق سفر به کشور را داشته باشد اما باید نوع مساله ای که دارد را حل کنیم.

حتما بخوانید:  آزادی ۳ ستاره تیم‌ملی بسکتبال با وثیقه ۲۰میلیونی؟!

* من به طرح شورای ایرانیان فکر میکنم که باید آن را توسعه بدهیم به این معنی که رابطی باشد که بتوانیم از طریق آنها هم به نوعی مشکلات کسانی که میخواهند برگردند را حل کنیم هم مشکلات کسانی که آنجا برایشان مشکل پیش آمده و نیاز به ورود غیررسمی هست را برطرف کنیم.

* اما این را هم بگویم اگر کسی خودش میترسد که به ایران برگردد دیگر مشکل کشور نیست از نظر دولت، ایران وطن اولشان است و نه تنها آنها که حتی نسل های بعدی آنها هم باید اینطور باشد که ایران وطن آنهاست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *