چگونه مردم را راضی به رای دادن در انتخابات کنیم؟ چگونه مردم را راضی به رای دادن در انتخابات کنیم؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / چگونه مردم را راضی به رای دادن در انتخابات کنیم؟

چگونه مردم را راضی به رای دادن در انتخابات کنیم؟

سیدعلی میرفتاح؛ سردبیر روزنامه اعتماد یادداشتی درباره حواشی انتخابات مجلس یازدهم و موضوع احراز صلاحیت ها منتشر کرده که می‌خوانید.

چگونه مردم را راضی به رای دادن در انتخابات کنیم؟

او در این یادداشت نوشت:

* همه بزرگان معتقدند که در این برهه حساس کنونی، ما نیاز به یک انتخابات پرشور با حضور پررنگ مردم داریم. این نکته را حتی علی مطهری رد صلاحیت شده هم در بیانیه‌اش متذکر شده و از مردم خواسته تا برای حفظ ایران به میدان بیایند و آمار رای‌دهنده‌ها را بالا ببرند.

* ضرورت حضور حداکثری مردم را در انتخابات، مسوولان عالی‌رتبه نظام بیشتر و بهتر از بقیه درک می‌کنند. به خصوص اینکه آنها بر مناسبات داخلی و خارجی وقوف بیشتری دارند و بهتر می‌دانند که حضور مردم چگونه می‌تواند اوضاع را تغییر دهد. از این نظر ما روزنامه‌نگاران نیز در زمره مبلغان انتخابات پرشور بوده و هستیم و همواره بر اهمیت صندوق رای تاکید کرده‌ایم.

* این تاکید چنان با شداد و غلاظ همراه بوده که گاهی خوانندگان روزنامه را به عکس‌العمل وا داشته و باعث شده تا بعضی از ایشان زبان به ملامت ما بگردانند که «طرف را به ده راه نمی‌دادند سراغ خانه کدخدا را می‌گرفت.» با این حال ما کماکان بر این عقیده‌ایم که برای حفظ کشور هم که شده باید رای‌دهنده‌ها را ترغیب کنیم که در انتخابات شرکت کنند. اما این بحث رد صلاحیت‌ها، زبان ما را بسته و دستمان را از حجت‌ خالی کرده.

* به مخاطبان خود به آنها که هنوز نیم‌نگاهی به رسانه دارند، چه بگوییم و آنها را چطور و به برکت وجود چه نامزدهایی تحریض کنیم که پای صندوق بروند؟ «گفت ‌ای موسی دهانم دوختی/ وزپشیمانی تو جانم سوختی». شورای نگهبان هم با استفاده از اختیارات قانونی‌اش، دهان ما را دوخته و زبان‌مان را برای دعوت مردم به پای صندوق کوتاه کرده است.

حتما بخوانید:  «برکت» واکسن سینوفارم وارد کرده است!؟

* اگر رای‌دهنده‌ای از من روزنامه‌نگار بپرسد «بروم به چه کسی رای بدهم؟ نماینده من کیست؟ در جایی که علی مطهری، رحیمی و صادقی را هم تحمل نمی‌کنند من به چه کسی باید رای بدهم؟» چه جوابی باید به او بدهم؟ چه جوابی می‌توانم بدهم؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *