ژاوی در بازی با پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌کند ژاوی در بازی با پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ژاوی در بازی با پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌کند

ژاوی در بازی با پرسپولیس از فوتبال خداحافظی می‌کند

ایلنا: ژاوی هرناندس، اسطوره باشگاه بارسلونا، اعلام کرد که در پایان فصل جاری از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. ژاوی بعد از ۱۶ سال بازی برای تیم اول بارسلونا، در تابستان ۲۰۱۵ این باشگاه را ترک کرد و در چند فصل اخیر برای باشگاه قطری السد بازی کرد. او که اکنون ۳۹ سال دارد، اعلام کرد که می‌خواهد به دوران حرفه ای اش پایان بدهد و وارد دنیای مربیگری شود.

با توجه به پایان لیگ قطر، بازی‌های باقی مانده ژاوی برای السد در جام امیر و لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و با توجه به این‌که جام امیر روز ۱۶ می‌(26 اردیبهشت) به پایان خواهد رسید و دیدار آخر السد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل پرسپولیس در تهران است، بعید نیست دوران حرفه ای اسطوره بارسلونا در ورزشگاه آزادی به پایان برسد.

این اتفاق برای پرسپولیسی که میزبانی این بازی خاص را برعهده دارد به مثابه فرصتی است که شاید دیگر تکرار شدنی نباشد. اگر ژاوی بخواهد در تهران کفش هایش را بیاویزد، یعنی چشمهای فوتبال دوست زیادی که دوخته می‌شوند به استادیوم آزادی که می‌تواند فرصتی باشد برای عرض اندام و در ویترین قرار دادن فوتبال ایران.

در همین زمینه مطلع شدیم که باشگاه پرسپولیس قصد دارد برنامه‌های خاصی را به همین منظور به اجرا در بیاورد. از جمله این‌که بازیکنان با پیراهن منقش به عکس ژاوی وارد زمین شوند و هواداران به‌اشکال خاص و از پیش تمرین شده ای به تشویق ستاره سابق بارسلونا بپردازند. گفته می‌شود که باشگاه پرسپولیس هدیه خاصی هم برای ژاوی در نظر گرفته که در ابتدای این بازی به او اهدا خواهد شد.

حتما بخوانید:  ویدئویی از هنرنمایی یک موتوسوار که پربازدید شد

از دیگر برنامه‌هایی که باشگاه پرسپولیس برای این منظور در نظر گرفته، طرح موزاییکی خاص و بسیار عظیمی است که به همین منظور طراحی شده و به اجرا در خواهد آمد. البته اجرای تمام این برنامه‌ها به شرطی است که تصمیم ژاوی برای خداحافظی رسما به اجرا در بیاید و استادیوم آزادی میزبان این رویداد بزرگ باشد.

ژاوی در چند فصل اخیر چند بار با السد در تهران مقابل استقلال و پرسپولیس قرار گرفت و در بیشتر این دیدارها با دست خالی به خانه برگشت. اولین حضور او در تهران، به دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان مقابل استقلال برمی گردد که تیمش در ضربات پنالتی مغلوب شد و آخرین بازی او در ورزشگاه آزادی، در نیمه نهایی فصل قبل بود که تیمش با تساوی ۱-۱ مقابل پرسپولیس، از رسیدن به فینال بازماند.

ضربه سر او که توسط علیرضا بیرانوند مهار شد، به یاد ماندنی تری تصویر او در تقابل با تیم‌های ایرانی است. ژاوی به خبرنگاران گفت:” این آخرین فصل من به عنوان بازیکن است و منتظرم ببینم که آینده برای من به عنوان مربی چه در پیش دارد.

فلسفه من به عنوان مربی، سبکی است که ما برای سال‌ها تحت تاثیر یوهان کرویف در لاماسیا یاد گرفتیم و سبک بازی بارسلونا بزرگترین نماینده آن است.من دوست دارم بازی تیم هایی را ببینم که در زمین ابتکار عمل را در دست می‌گیرند، فوتبالی تهاجمی به نمایش می‌گذارند و بازگشت به عصاره آنچه ما از زمان کودکی به آن علاقه مند بودیم: فوتبال مالکانه.”

ژاوی این فصل در همه رقابت‌ها ۱۶ بازی برای السد انجام داد، ۵ گل زد و ۶ پاس گل داد. او همچنین در ۷۶۹ دیداری که برای بارسلونا انجام داد، ۸۵ گل زد و ۱۸۲ پاس گل داد. ژاوی با پیراهن تیم‌ملی اسپانیا هم دوران موفقیت آمیزی داشت و توانست با این در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به قهرمانی برسد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *