کاهش ۵۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران کاهش ۵۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کاهش ۵۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

کاهش ۵۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

روزنامه اعتماد: رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از ریزش ۵٠ درصدی مسافر ورودی به کشور در تابستان ۹۷ خبر داد.

حرمت‌الله رفیعی، در خصوص اخباری که به نقل از مدیران آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری در خصوص کاهش شدید آمار تورهای ورودی در فصل سفر به ایران منتشر شده است، می‌گوید: «امسال بیش از ۵٠ درصد ریزش تور داشتیم، غالب تورهای ورودی ما کنسل شده‌اند.

وی گفت: در شرایطی که ایران دارد این امر طبیعی است به دلیل اینکه کسی که می‌خواهد تورهای ورودی را برگزار کند، باید از طریق بانک‌های بین‌المللی هزینه تور را دریافت کند، توریست‌هایی که به ایران می‌آیند اغلب اروپایی هستند و توریست‌های اروپایی معمولا پول نقد به همراه ندارند و باید از طریق سیستم بانکی کارهای مالی خود را انجام دهند. در زمان تحریم‌ها هم از طریق کشورهای ثانوی پول تور را پرداخت می‌کردند.

او افزود: وضعیت برجام تاثیر مستقیم روی تورهای ورودی ما داشت، سال ٩۶ نسبت به سال ٩۵ تورهای ورودی ریزش داشت، امسال اما با اتفاقاتی که افتاد به‌شدت ریزش داشتیم. بخشی از دلیل این لغو تورها سیاسی است اما دلیل عمده آن این است که نمی‌توانند از هیچ مجرای قانونی هزینه تور را پرداخت کنند.»

در پایان رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی می گوید: «برای جلوگیری از خروج ارز از کشور بهتر است خدمات ایرلاین‌های داخلی که پرواز خارجی دارند را ارتقا دهند تا مسافران با ایرلاین‌های داخلی سفر خارجی داشته باشند، نه اینکه ایرلاین‌های داخلی نرخ پروازشان را بی‌رویه افزایش دهند که مسافران داخلی ترجیح بدهند با ایرلاین خارجی سفر کنند.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  بنزین از پنجشنبه سهمیه‌بندی نمی‌شود

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *