کنسرت ماریا کری در عربستان برگزار شد کنسرت ماریا کری در عربستان برگزار شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کنسرت ماریا کری در عربستان برگزار شد

کنسرت ماریا کری در عربستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: عربستان سعودی در یکی دو سال اخیر در پی اجرای طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» که از آن به طرح اصلاحات محمد بن سلمان یاد می‌شود، شاهد برگزاری انواع کنسرت‌های خوانندگان زن و مرد عربی و غربی بود.

بعد از آنکه چندین کنسرت زنان عربی در ایام مذهبی عید فطر گذشته برگزار شد، اکنون پای این کنسرت‌ها این بار به منطقه مذهبی عربستان نیز باز شد.

کنسرت ماریا کری در عربستان برگزار شد

پنجشنبه شب (یازدهم بهمن) «ماریا کری» خواننده زن آمریکایی اولین کنسرت خود در عربستان را در «منطقه مکه مکرمه» برگزار کرد.

این کنسرت سی‌ویکم ژانویه (پنجشنبه شب) در شهرک اقتصادی «ملک عبدالله» در منطقه مکه (۱۰۰ کیلومتری شهر مکه مکرمه) و در حاشیه مسابقات قهرمانی گلف برگزار شد.

برخی منابع خبری از جمله «روسیا الیوم» نوشتند «ماریا کاری به عکس کنسرت‌های معمول خود، این بار در عربستان، لباس سیاه بلند پوشیده بود».

پیشتر و طی یک سال گذشته که خوانندگان زن عربی و غربی به عربستان سعودی آمده بودند، مراسم آنان تقریبا مخصوص زنان بود اما کنسرت ماریا کری در منطقه تفریحی شهرک صنعتی ملک عبدالله در منطقه مکه مکرمه برای زنان و مردان برگزار شد.

تاکنون این نوع مراسم‌ها که در عربستان بی‌سابقه بوده و در ادامه اصلاحات اجتماعی بن سلمان برای زدودن مظاهر دینی-مذهبی از این کشور است، در مناطق ریاض (مرکز) یا جده (غرب) برگزار شده و در دو منطقه مدینه و مکه که عربستان آنان را پایتخت‌های مقدسه می‌داند، برگزار نشده بود.

 

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *