گوشت قرمز گران و سویا محبوب شد گوشت قرمز گران و سویا محبوب شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گوشت قرمز گران و سویا محبوب شد

گوشت قرمز گران و سویا محبوب شد

روزنامه ایران: با گذشت زمان و گران شدن انواع کالا‌ها زور برخی‌ها دیگر به خرید نمی‌رسد و برخی دیگر هم سبد خریدشان را کوچک‌تر کردند تا در این گرانی‌ها دوام بیاورند. اکنون می‌بینیم کسانی در بازار هستند که دخل و خرجشان با هم هماهنگ است و افزایش قیمت‌ها برای آن‌ها هیچ دغدغه‌ای را ایجاد نکرده است.

خیلی از کالا‌ها که ربطی به ارز و واردات ندارند هم در مسیر گرانی قرار گرفتند. نمونه آن گردو است. در حالی‌که در تولید گردو شرایط خوبی داریم هر دو هفته یکبار شاهد افزایش قیمت آن هستیم. در برخی از مناطق قیمت این محصول به کیلویی ۱۳۰ هزار تومان هم رسیده است.

گوشت گران شد، مردم سویا می‌خرند

مغازه‌داران از وضعیت موجود گله‌مندند چرا که فروششان بشدت کاهش یافته است. بنکداران هم در صف ناراضی‌ها هستند و می‌گویند فروش آن‌ها نسبت به سال گذشته کاهش ۳۵ درصدی داشته است.

در بین کالاها، سویا دوباره بین خانواده‌ها جا باز کرده بود. اگر ۱۵ دقیقه روبه‌روی یک حبوبات فروشی در خیابان مولوی می‌ایستادید، از فروش بالای یک مغازه‌دار متوجه می‌شدید که فروش سویا چگونه روند افزایشی دارد. مغازه‌دار می‌گفت: روزانه چند گونی ۱۰ کیلویی را باز می‌کند. وی گفت: از روزی که قیمت گوشت بالا رفته است خیلی از مردم سویا را جایگزین کردند.

قیمت گوشت در منطقه مولوی در مقایسه با سایر مناطق تهران هم ارزان‌تر بود، اما برای قشر ضعیف جامعه قیمت‌ها باز هم گران بود. قصابی محله مولوی می‌گفت: قبل از گرانی‌ها تا عصر گوشت تمام می‌شد، ولی گرانی اخیر باعث شده که مردم هم برای خرید محتاط عمل کنند و یا خرید روزانه آن هم به صورت گرمی داشته باشند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  بشار اسد در دیدار با یک ایرانی به کرونا مبتلا شد؟

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *