رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

فرارو: خودروسازی فرانسوی رنو پس از معرفی کوپه-SUV آرکانا Arkana در نمایشگاه ۲۰۱۸ مسکو، اکنون این کراس اوور جذاب و اسپرت را با موتور ترکیبی هیبریدی- بنزینی و قیمت ۲۳۵۰۰ پوند، آماده عرضه به بازار اروپا کرده است. این خودرو که قرار است برای اولین بار در انگلستان عرضه شود، درواقع نسخه‌ای کاملاً جدید و تغییر یافته نسبت به مدلی است که در نمایشگاه مسکو معرفی شده بود.

به نقل از وبسایت autocar، لارنس ون دن آکر، رئیس بخش طراحی خودروسازی رنو در خصوص عرضه کوپه-کراس اوور آرکانا گفت، «این خودرو شاهد یک طراحی جدید بوده است که هدف آن ارائه تعادل بین ظرافت یک خودرو کوپه و قدرت یک کراس اوور است.» به عبارت دیگر، شاخصه اصلی رنو آرکانا، برخورداری از طراحی تلفیقی کوپه و کراس اوور است تا جذابیت‌های هر دو کلاس را برای علاقمندان به ارمغان بیاورد. شرکت رنو پیش از این اعلام کرده بود که این مدل را در اروپای غربی عرضه نمی‌کند، اما با توجه به اقبال روز افزون به خودرو‌های SUV، این شرکت در نهایت پذیرفت تا این خودرو را نیز در کنار مدل‌های Kadjar و Captur، در دیگر بازار‌ها نیز عرضه کند.

گفته می‌شود که نسخه اروپایی رنو آرکانا بر روی پلت فرم CMF-B قرار خواهد گرفت که به طور مشترک توسط شرکت‌های نیسان، رنو و میتسوبیشی ساخته شده است. این پلتفرم تاکنون نیز برای دیگر مدل‌های جدید رنو همچون کپچر و کلیو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این گزارش می‌افزاید که خریداران اروپایی می‌توانند از بین موتور ۱.۶ لیتری E-Tech بنزینی-برقی هیبریدی ۱۴۲ اسب بخار یا یک موتور بنزینی ۱.۳ لیتری توربوشارژ با فناوری ترکیبی ۱۲ ولت و ۱۳۸ اسب بخار، یکی را برای خودرو آرکانا انتخاب کنند.

حتما بخوانید:  خواب طولانی تلویزیون در شب یلدا

اگرچه خودرو‌های کوپه-کراس اوور در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان خریداران پیدا کرده اند و اغلب خودروسازان، چنین طراحی را برای مدل‌های پرچمدار خود در نظر گرفته اند، اما رنو ادعا می‌کند که آرکانا اولین مدل از این نوع است که به بازر‌های اروپا راه می‌یابد. رنو آرکانا دارای فاصله ۱۹۰ میلی متری از نوع SUV با کف، به همراه گلگیر‌های ناهموار جلو و عقب است. پنج درب نیز دارای نمای کوچک و سبک کوپه می‌باشد. ابعاد آرکانا شامل ۴۵۶۸ میلی متر طول، ۱۵۷۱ میلی متر ارتفاع و فاصله دو محور آن نیز ۲۷۲۰ میلی متر است.

در داخل، رنو آرکانا دارای یک داشبورد دیجیتال است که به چند صفحه نمایش، از جمله یک نمایشگر ۴.۲ اینچی، یک نمایشگر ۷.۰ اینچی یا ۱۰.۲ اینونی به همراه صفحه لمسی ۷.۰ اینچ یا ۹.۳ اینچی، مجهز شده است. صندوق عقب رنو آرکانا ۵۱۳ لیتر گنجایش دارد، اگرچه در مدل هیبریدی این میزان به ۴۳۸ لیتر کاهش می‌یابد. رنو آرکانا همچنین یک نسخه RS Line، مشابه نمونه‌های ارائه شده در مدل‌های کلیو، مگان و کپچر نیز دارد که قیمت آن از ۲۰۹۰۰ پوند شروع می‌شود.

این مدل که دارای نشان RS Line خواهد بود، از طراحی کرومی اگزوز نیز بهره می‌برد. مدل‌های RS Line با موتور هیبریدی نیز دارای اهرم دنده شیفت الکترونیکی خواهند بود. مدل‌های اروپایی آرکانا در کارخانه رنو در بوسان کره جنوبی ساخته می‌شوند و نخستین مدل‌ها نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ به بازار انگلستان تحویل داده می‌شوند.

تصاویر خودروی رنو آرکانا جدید New Renault Arkana

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

رنو آرکانا؛ کوپه‌ای جذاب با مشخصات SUV

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *