روزنامه‌های تهران: جانسون، ترامپ دوم است روزنامه‌های تهران: جانسون، ترامپ دوم است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روزنامه‌های تهران: جانسون، ترامپ دوم است

روزنامه‌های تهران: جانسون، ترامپ دوم است

برترین‌ها: در پی اعلام استعفای ترزا می از سمت نخست وزیری بریتانیا که به دلیل ناکامی‌اش در اجرای بریگزیت و مدیریت آن رخ داد، حزب محافظه‌کار بریتانیا که پیروز انتخابات پیشین در پارلمان بود از میان بوریس جانسون و جرمی هانت رای گیری کرد و در نتیجه جانسون همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انتخاب شد.

واکنش‌ها به ساکن جدید خانه شماره ۱۰ لندن

«اگر من نخست وزیر شوم، آیا از اقدام نظامی علیه ایران حمایت می‌کنم؟ پاسخ منفی است.» این آخرین گفته بوریس جانسون نخست وزیری انگلیس درباره ایران است. جانسون، به استفاده از واژه‌های تیز و تند و واکنش‌های خاص شهره است. او بارها با جملات صریح و تند، ایران را مورد انتقادهای خود قرار داده است.

امروز روزنامه های صبح کشور هم در صفحه نخست خود به انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس واکنش نشان دادند که یکی دو نمونه از آن را در ادامه می خوانید:

ققق

روزنامه ایران (ارگان مطبوعاتی دولت) با تیتر «جانشین «می» در خانه شماره ۱۰» نوشت: بوریس جانسون، که به گفتن جوک‎های گاه و بی‎گاه و حالت‎های صورت غیرعادی و اظهار نظرهای تند مشهور است، پس از هفت هفته رقابت بر سر ریاست حزب محافظه‎کار، مطابق با انتظارها توانست رهبری حزب را به‌دست بگیرد و به جای ترزا می ‌وارد داونینگ استریت شود و کلید دفتر نخست‎وزیری را تحویل بگیرد.

ققق

روزنامه اصولگرای وطن امروز هم در واکنش به انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس با تیتر دُرشت نوشت: «ترامپ ۲» و ادامه داد: برخی رسانه‌های جهان، جانسون را «دیوانه» می‌خوانند و بعضی «دلقک» اما هرچه باشد، انتخاب یک ملی‌گرای طرفدار سفت و سخت خروج از اتحادیه اروپایی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس، بعد از انتخاب ترامپ در آمریکا، به منزله زنگ پایان پروژه جهانی‌سازی غربی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  روحانی: در ایران صفی برای غذا و دارو وجود ندارد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *