هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

خبرگزاری ایسنا: مقام‌های دولت کشمیر تحت کنترل هند وعده کاهش تدابیر و محدودیت‌های امنیتی ایجاد شده ناشی از اجرای حکومت نظامی در این منطقه را داده‌اند؛ همزمان پاکستان وعده داده کشورش با حمایت چین، موضوع اقدامات سرکوب‌گرایانه اخیر هند در کشمیر را در شورای امنیت سازمان ملل و احتمالا در کمیسیون حقوق بشر این سازمان مطرح خواهد کرد.

 به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های کشمیر تحت کنترل هند که چند روز پیش در این منطقه یک حکومت نظامی شدید با تدابیر امنیتی برقرار ساختند، امروز یکشنبه وعده کاستن از محدودیت‌های برقرار شده و همچنین تامین اقلام لازم برای برگزاری مراسمات مربوط به عید قربان در آنجا را داده‌اند.

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

پاکستان نیزدر مقابل گفته با حمایت چین، موضوع اقدامات یکجانبه هند در کشمیر را در شورای امنیت سازمان ملل، مطرح ساخته و احتمالا در ادامه موضوع “نسل‌کشی” مردم کشمیر را در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل مطرح خواهد ساخت.

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

ساتیا پال مالک، فرماندار منطقه کشمیر تحت کنترل هند در مصاحبه‌ای به شبکه های تلویزیونی گفت، محدودیت‌ها در این منطقه کاسته خواهند شد و محموله‌های لازم برای برگزاری مراسمات عید قربان نیز در این منطقه به میزان کافی تامین خواهند شد.

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

این اظهارنظرهای او بعد از آن مطرح شدند که رائول گاندی، رهبر مخالفان دولت هند، روز شنبه از نارندرا مودی نخست وزیر هند خواست که بیانیه‌ای درباره اوضاع کشمیر منتشر کند. به گفته وی، گزارش‌های معتبری از وقوع خشونت و کشته شدن مردم در کشمیر وجود دارند.

او در مصاحبه با خبرنگاران در دهلی‌نو گفت: اوضاع در کشمیر بسیار اشتباه به پیش می‌رود. او از دولت هند خواستار شفاف‌سازی درباره اوضاع کشمیر شد.

حتما بخوانید:  جوانفکر: چرا «مشایی» را در زندان نگه داشته‌اند؟!

مقام‌های شهر سرینگر مرکز کشمیر تحت کنترل هند گفتند، در شش روز گذشته مواردی از “سنگ‌پراکنی‌های معترضان” در این منطقه اتفاق افتاده اما نیروهای امنیتی هیچ گلوله‌ای شلیک نکرده‌اند.

بصیر خان یک مقام دولت کشمیر تحت کنترل هند نیز گفت که این دولت تا امروز یکشنبه تدارکات لازم شامل مواد غذایی و گوشت را به مناسبت برگزاری عید قربان تحویل مناطق مختلف آنجا می‌دهد.

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز بعد از دیدارش با همتای چینی خود و دیگر مقام‌های این کشور در شهر پکن اظهار کرد: چین کاملا از پاکستان در مسیر مطرح ساختن موضوع کشمیر در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کند.

او همچنین گفت پاکستان موضوع مطرح ساختن وضعیت کشمیر در کمسیون حقوق بشر سازمان ملل را نیز مدنظر دارد. او به خبرنگاران در شهر اسلام‌آباد بعد از بازگشت از پکن گفت: وقتی کشوری در منطقه‌ای با زور یک تغییر جمعیتی اعمال می‌کند، به آن نسل کشی می‌گویند و شما نیز به سمت نسل کشی در کشمیر حرکت می‌کنید.

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

قریشی تاکید کرد، اقدامات اخیر هند تهدیدات علیه صلح منطقه‌ای و همچنین نگرانی در خصوص بالا گرفتن خشونت در کشمیر را افزایش داده‌اند و اگرچه پاکستان برای اقدام نظامی در کشمیر برنامه‌ریزی نمی‌کند، اما برای مقابله با هر گونه تجاوزگری هند آماده است.

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

هند وعده داد محدودیت‌ها در کشمیر کم شود

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *