آیا این پوتینِ خندان، پوتین دیدار با رئیسی است؟ آیا این پوتینِ خندان، پوتین دیدار با رئیسی است؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آیا این پوتینِ خندان، پوتین دیدار با رئیسی است؟

آیا این پوتینِ خندان، پوتین دیدار با رئیسی است؟

عصر ایران: این عکس ها را نه برای کش دادن به ماجرای سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه که برای این منتشر می کنیم که مسوولان تشریفات ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه بدانند که ما مردم، از چیزی بهره مندیم به نام “شعور”.

دو هفته پیش که ولادیمیر پوتین با آن نخوت و غرورش مقابل رئیس جمهور ایران در سمت بالای میز نشست و رئیس جمهور ما را در پایین میز و سمت در ورودی نشاندند. پوتین نه با او دست داد، نه حاضر به عکس یادگاری شد و نه حتی قدمی به سویش آمد.

آیا این پوتینِ خندان، پوتین دیدار با رئیسی است؟

در مقابل مسوولان ایرانی به جای این که تقصیر و قصور خود را بپذیرند و نیز از طرف روس انتقاد کنند که چرا حرمت مهمان نگه نداشته، توجیه گر کم کاری خود شدند و بی حرمتی روس ها را با “کرونا” ماستمالی کردند که به خاطر پروتکل های کرونایی سفت و سخت کاخ کرملین، امکان نزدیک شدن به پوتین نبود.

آنها حتی به آمار بالای کرونا در روسیه اشاره کردند و تلویحاً حق را به پوتین دادند که در چنین شرایطی احتیاط کند.

دیروز اما خبری در رسانه ها منتشر شد که حاکی از دیدار رئیس جمهور آرژانتین با پوتین بود. رئیس جمهور روسیه در این دیدار، نه تنها با همتای آرژانتینی خود دست داد، بلکه او را در آغوش کشید و در دو صندلی نزدیک به هم نشستند و گفت و کردند و عکس یادگاری گرفتند.

این در حالی است که کرونا همچنان در روسیه غوغا می کند و در همان روز دیدار، بیش از ۶۰۰ روس به خاطر کرونا فوت کردند.

حتما بخوانید:  مطهری: پاسخم به دانشجوی گستاخ، درخور بود

از روس ها که انتظاری نیست؛ اما مسوولان ایرانی که آن صحنه را برای رئیس جمهور ایران رقم زدند، باید پاسخگوی عملکرد موهن خویش باشند و دستکم به خاطر ترک فعل، محاکمه شوند.

در نظام حقوقی، ترک فعل، به حالتی گفته می شود که فرد مسوول کاری که باید را انجام نمی دهد و آسیب می زند. در این جا نیز مسوولان تشریفات ریاست جمهوری ایران و وزارت خارجه کشورمان باید از قبل تمام تمهیدات لازم را می اندیشیدند و درباره همه چیز از جمله نحوه استقبال، محل قرارگیری روسای جمهور و … توافق می کردند.

تنها یک چیز نافی مسوولیت آنهاست و آن این که همه این کارها را کردند و روس ها نپذیرفتند و به رئیس جمهور اطلاع دادند که وضعیت این گونه خواهد بود و رئیس جمهور ایران خودش پذیرفت که با همین وضع برود و برگردد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *