آیا واقعا طالبان عوض شده؟ آیا واقعا طالبان عوض شده؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آیا واقعا طالبان عوض شده؟

آیا واقعا طالبان عوض شده؟

روزآروز: در روزهای اخیر طالبان با انتشار بیانیه و برگزاری نشست خبری عنوان کرده که نسبت به ۲۰ سال قبل، پخته‌تر شده و حضور زنان در جامعه بر مبنای شریعت اسلامی آزاد است.

آیا واقعا طالبان عوض شده؟

در این بین، بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و مثلا صداوسیمای ما هم از طالبان حمایت کرده‌اند. اما آیا واقعا طالبان تغییر کرده‌اند؟

۱- به گزارش نیویورک تایمز، طالبان در حال جست‌وجوی افرادی است که با نیروهای آمریکایی و ناتو همکاری کردند (خصوصا در بین افرادی که در فرودگاه کابل حضور داشتند) همچنین تهدید کرده‌اند که اگر خودشان را پیدا نکنند، اعضای خانواده‌هایشان را خواهند کشت.

۲- یک خبرنگار آمریکایی هم در صفحه توییترش گزارش داده که «یک مترجم افغانستانی توسط تروریست‌های طالبان دار زده شده و دستانش قطع شده است. خانواده وی هم کشته شدند و دختر ۱۰ساله‌اش به یکی از فرماندهان طالبان داده شده است».

۳- در گزارشی دیگر هم رسانه‌های مختلف خبر دادند که عناصر طالبان در ولایت تخار یک زن را به دلیل نپوشیدن برقع در خیابان به گلوله بستند.

۴- گروه طالبان شرکت کنندگان در راهپیمایی روز استقلال در شهر«اسدآباد» مرکز ولایت«کنر» در شرق افغانستان را به گلوله بست.

شماری از مردم اسدآباد امروز به خیابان ها آمدند و با در دست داشتن پرچم ملی در تظاهراتی مشابه تظاهرات روز گذشته در ولایت های «ننگرهار» و «خوست» شرکت کردند.

در حادثه تیراندازی نیروهای طالبان در ولایت ننگرهار افغانستان دست‌کم سه‌نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند. درست مثل تیراندازی به تظاهرات در جلال‌آباد که سه کشته برجا گذاشت.

۵- ویدیو قتل حاجی ملا اچگزی آمر امنیت بادغیس توسط طالبان در هرات هم اخیرا منتشر و دست به دست می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  بریتنی اسپیرز: پدرم اجازه نمی‌دهد بچه‌دار شوم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *