نسخه جدید و جذاب نیسان Z معرفی شد نسخه جدید و جذاب نیسان Z معرفی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / نسخه جدید و جذاب نیسان Z معرفی شد

نسخه جدید و جذاب نیسان Z معرفی شد

دیجیاتو: تقریبا یک سال پس از معرفی نسخه پروتوتایپ نیسان Z، نسخه تولیدی این کوپه اسپرت بالاخره توسط ژاپنی‌ها در نیویورک رونمایی شد. همانطور که نیسان وعده داده بود، این خودرو تا حد زیادی به نسخه پروتوتایپ وفادار باقی مانده و از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی تفاوت بزرگ و شاخصی به چشم نمی‌خورد.

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شداصلی‌ترین تفاوت ظاهری مدل تولیدی نیسان Z و نسخه پروتوتایپ را باید در نمای عقب جست، جایی که یک اسپویلر کوچک به لبه صندوق افزوده شده تا مدل نهایی خشن‌تر و اسپرت‌تر باشد. بطور کلی نیسان Z جدید با ویژگی‌هایی چون کاپوت کشیده، خطوط عضلانی و ساختار کلی بدنه به اجداد خود، به‌ویژه نسل اول Z ادای احترام کرده است.

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شدبه موازات نمای بیرونی، در داخل کابین هم شاهد گره خوردن گذشته به حال و آینده و طراحی به اصطلاح رترو هستیم. نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی حاضر در پشت فرمان و سه نشانگر آنالوگ روی قسمت فوقانی داشبورد از المان‌های قابل ذکر کابین نیسان Z 2023 به شمار می‌روند. این نشانگرها برای نمایش فشار تقویت، سرعت توربو و ولتاژ کاربرد دارند.

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شدتامین‌کننده نیروی نیسان Z یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو است که توانایی تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور در حالت استاندارد به گیربکس شش سرعته دستی متصل می‌شود، اما در صورت سفارش مشتری، گیربکس ۹ سرعته خودکار جای آن را می‌گیرد.

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شدبه گفته نیسان گیربکس ۹ سرعته دارای حالت رانندگی استاندارد و اسپرت بوده و دارای کنترل کننده شروع حرکت (لانچ کنترل) است. همچنین مدل مجهز به این گیربکس از تنظیماتی برای اسپرت شدن فرمان، سیستم ارتقای صدای موتور و تنظیمات مخصوص برای کنترل دقیق رفتارهای دینامیکی خودرو سود می‌برد.

حتما بخوانید:  دفاع از سخنان ذوالنور درباره گرین کارت ۲۵۰۰ ایرانی

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شدنیسان Z با این مشخصات فنی رقیب مستقیم تویوتا سوپرا محسوب می‌شود. در مقایسه با ۳۷۰Z که جانشین آن شده، این خودرو هم در جلو و هم در عقب به کمک‌فنرهای پیشرفته‌تری مجهز شده و عملکرد بهتری در مسیرهای ناهموار دارد. ضمن اینکه بهره‌گیری از سیستم تعلیق دوبل جناغی با هندسه جدید باعث افزایش پایداری شده است. این عوامل در کنار استفاده از سیستم فرمان برقی، میزان فرمان‌پذیری و هندلینگ خودرو را ۱۳ درصد بهبود داده است.

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شدنیسان Z 2023 با سه رنگ اصلی و شش رنگ دوگانه به فروش خواهد رسید

وظیفه متوقف کردن نیسان Z 2023 به کالیپرهای آلومینیومی ۴ پیستونه در جلو و ۲ پیستونه در عقب محول شده است. این خودرو در دو تیپ اسپرت و پرفورمنس عرضه خواهد شد. در تیپ پرفورمنس که در رده‎‌ای بالاتر قرار دارد، از رینگ‌های ۱۹ اینچی، دیفرانسیل لغزش محدود، دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر و لاستیک‌های بریجستون پوتنزا S007 از مشخصات این نسخه هستند.

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شدعلاوه‌بر دو تیپ اصلی که در بالا اشاره کردیم، نیسان یک نسخه تولید محدود با نام Z Proto Spec نیز به فروش خواهد رساند. این نسخه فقط به تعداد ۲۴۰ دستگاه ساخته شده و دارای ویژگی‌هایی چون کالیپرهای زرد رنگ، رینگ‌های برنزی و صندلی‌های چرمی با دوخت و حاشیه زرد رنگ خواهد بود.

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شدهیروشی تامورا مهندس ارشد توسعه نسل جدید Z در بیانیه رسمی منتشر شده گفته:

«به عبارت ساده، هدف ما این بوده که بهترین Z تاریخ را بسازیم. با هر نسل، ما انتظارات را بالا برده و Z را ارتقا داده‌ایم و کماکان پاسخگوی نیاز ذاتی بشر به هیجان هستیم. Z جدید طوری طراحی شده که فارغ از قدرت و چابکی، یک شریک خوب برای رانندگان باشد و در ماجراجویی‌های جاده‌ای آنها را همراهی کند.»

حتما بخوانید:  پیام خاصی که از آلمان به ایران رسید

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شددر رابطه با قیمت نیسان Z 2023 هنوز حرفی به میان نیامده، اما بنا بر گفته‌های یکی از مدیران کمپانی این خودروی اسپرت با پرداخت مبلغی در حدود ۴۰ هزار دلار قابل خرید خواهد بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این کوپه ژاپنی از بهار ۲۰۲۲ راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا خواهد شد.

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شد

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شد

نسخه نهایی نیسان Z مدل ۲۰۲۳ معرفی شد

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *