اسرائیل علیه ایران اعلام جنگ می‌کند؟ اسرائیل علیه ایران اعلام جنگ می‌کند؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اسرائیل علیه ایران اعلام جنگ می‌کند؟

اسرائیل علیه ایران اعلام جنگ می‌کند؟

برترین‌ها: یک کارشناس مسائل بین المللی با بیان اینکه اسرائیل علیه ایران اعلام جنگ کرده است، گفت: طبق منشور سازمان ملل، ایران حق دارد برای پیشگیری، از خودش دفاع کند.

رضا نصری کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به اظهارات بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران، در توییتی نوشت: «این تهدید استفاده از زور نقض بند دو منشور سازمان ملل است. شورای امنیت سازمان ملل حالا باید وارد عمل شود، با دانستن اینکه اعلام {جنگ} رسمی از سوی اسرائیل – اشاره به یک حمله مسلحانه قریب الوقوع – به ایران این حق را می دهد که برای پیشگیری از خودش دفاع کند.»

گفتنی است که بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد: «اسرائیل آماده حمله به ایران است. آماده مقابله با ایران در جبهه های مختلف هستیم. جهان باید با ایران به صورت نظامی برخورد کند».

اسرائیل علیه ایران اعلام جنگ می‌کند؟

بررسی حمله به کشتی اسرائیلی در شورای امنیت

فارس نوشت: «باربارا وودوارد»، نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد بامداد جمعه رسماً اعلام کرد حمله به کشتی «مرسر استریت» در نزدیکی سواحل عمان را در شورای امنیت به بحث بگذارد. وودوارد گفت: «حمله به کشتی‌های تجاری مصداق تهدید علیه ایمنی و صلح بین‌المللی است.»

ساعاتی قبل‌تر دیپلمات‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شدند انگلیس در نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئله حمله مرگبار به یک نفتکش در نزدیکی سواحل عمان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 اطلاعات حمله به کشتی «مرسر استریت» حدس و گمان است

«دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان مل در پاسخ به سؤال خبرنگاران در ارتباط با این موضوع که آیا شورای امنیت سازمان ملل باید به موضوع حادثه اخیر برای کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان ورود کند، یا خیر، تصریح کرد که اطلاعاتی که روزهای اخیر رژیم صهیونیستی و برخی کشورها همچون انگلیس و آمریکا مطرح کرده‌اند، کاملاً متناقض و بر پایه حدس و گمان بوده است.

حتما بخوانید:  نوستالِ روز؛ گردهمایی عاشقان پیکان در ساری

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پولیانسکی در واکنش به اتهام‌زنی‌های اخیر رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها به جمهوری اسلامی درباره حادثه اخیر هدف قرار گرفته شدن کشتی مرسر استریت و تلاش برای محکوم کردن ایران در شورای امنیت گفت: «ما همچنان در حال بررسی جزئیات هستیم، اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد، تحلیل‌های زیادی “بر پایه حدس و گمان” وجود دارد که ما کاملاً آن را رد می‌کنیم. بنابراین باید حقایق را معین کنیم».

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *