تاکسی‌ و اتوبوس‌ «حسینیه سیار» مى‌شود تاکسی‌ و اتوبوس‌ «حسینیه سیار» مى‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تاکسی‌ و اتوبوس‌ «حسینیه سیار» مى‌شود

تاکسی‌ و اتوبوس‌ «حسینیه سیار» مى‌شود

ایرنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: محرم امسال باید از ظرفیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های استان به‌عنوان حسینیه‌های سیار در تبیین مسائل فرهنگی و عزاداری امام حسین(ع) استفاده کنیم.

تاکسی‌ و اتوبوس‌ «حسینیه سیار» مى‌شود

حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده:

* در قم ۶ هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که یک راننده تاکسی روزانه با ۵۰۰ تَن و راننده اتوبوس نیز با پنج هزار تَن در ارتباط است.

 * در طرح حسینیه سیار به‌فکر این هستیم که یک ساعت مانده به‌اذان ظهر و یک ساعت به‌اذان مغرب از زبان مداحان، شاعران آیینی و ستایشگران جوان و کنشگران که نقشی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند به‌بحث مباحث فرهنگی و دینی بپردازیم.

* در این طرح از امکانات رسانه‌ای و صدا و سیما استفاده خواهیم کرد و رانندگان موظف هستند که در این ساعت‌ها رادیو خودرو را روشن کنند.

* (با تاکید بر اینکه رانندگان خودشان را خادمان امام حسین بدانند): باید با تشکل‌های مردمی برنامه‌ریزی کنیم و با سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی تعامل کنیم تا رانندگان سفیران در تبیین و ابلاغ معارف شوند.

* همچنین خودروهایشان را با یک پرچم کوچک به نام سید سالار شهیدان سیاه پوش کنند که این امر تاثیر بسیاری در تبلیغ احکام و مسائل دین اسلام و مباحث فرهنگی دارد.

* در کنار این خودروها می‌توانیم از خودروهای وانت بار نیز برای پخش مداحی، مسائل احکام و مباحث تربیتی و فرهنگی در مناطق مختلف سطح شهر استفاده کنیم.

* برای نهضت سیاه پوش کردن اماکن عمومی و سر درب منازل باید از ظرفیت بانوان استفاده کنیم تا با استفاده از چادرهای مشکلی بلااستفاده این کار صورت گیرد.

حتما بخوانید:  آغاز تماشای خانوادگى جام جهانی در ورزشگاه آزادى

* در قم حداکثر ۱۰ درصد جمعیت با روحانیت در ارتباط هستند و ۹۰ درصد مردم جایی هستند که روحانیت در آنجا نیستند از این رو باید با استفاده از ظرفیت گروه‌های تبلیغی و تشکل‌های مردمی به‌ترویج امر به‌معروف و نهی از منکر بپردازیم‌.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *