اوکراین: پوتین باید مانند هیتلر خودکشی کند اوکراین: پوتین باید مانند هیتلر خودکشی کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اوکراین: پوتین باید مانند هیتلر خودکشی کند

اوکراین: پوتین باید مانند هیتلر خودکشی کند

ایرنا: نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی به ریاست عبدالله شهید و در پی رای مثبت شورای امنیت برای تشکیل آن درباره جنگ در اوکراین آغاز شده است.

عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در ابتدای این نشست خواهان یک دقیقه سکوت به احترام کشته شدگان در جنگ اوکراین شد.

وی روز یکشنبه اعلام کرد پس از تصمیم شورای امنیت، روز دوشنه ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ (۹ اسفند ۱۴۰۰) در ساعت ۱۰ صبح ریاست جلسه ویژه اضطراری مجمع عمومی را بر عهده خواهم داشت.

عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت رو به وخامت در اوکراین اظهار داشت عملیات نظامی روسیه مغایر همه اصول سازمان ملل است.

نماینده اوکراین: پوتین باید مانند هیتلر خودکشی کند

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری و فوری این مجمع درباره بحران اوکراین افزود ما نگران وضعیت رو به وخامت در نتیجه عملیات نظامی در اوکراین هستیم. عملیات نظامی روسیه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و مغایر با منشور سازمان ملل است.

عبدالله شهید اضافه کرد امروز من بار دیگر خواستار آتش بس فوری و خویشتنداری حداکثری از سوی همه طرفها و بازگشت کامل به مذاکره و دیپلماسی می شوم.

وی تصریح کرد در جنگ هیچ برنده ای وجود ندارد و تنها هزاران نفر جان خود را از دست می دهند در این راستا امنیت و دسترسی تلاش های بشردوستانه باید تضمین شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت عملیات نظامی کنونی مغایر با منشور سازمان ملل است که خواهان حل اختلافات از سوی کشورها با استفاده از ابزارهای مسالمت آمیز و بدون تهدید و استفاده از زور می باشد.

عبدالله شهید ادامه داد این عملیات نظامی مغایر با همه اصول این سازمان ملل است. خشونت باید تمام شود و قوانین بشردوستانه باید مورد احترام قرار گیرند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه کی‌یف پایتخت اوکراین از همه طرف محاصره شده است، تاکید کرد: این جنگ که از هوا، زمین و دریا جریان دارد باید هم اکنون خاتمه یابد.

گوترش اضافه کرد بمب ها و موشک های روسیه روز و شب مشغول هدف قرار دادن اوکراین بوده است. کی یف از همه طرف محاصره شده است. ساکنان کی یف مجبورند در خانه ها، پناهگاه ها و ایستگاه های مترو پناه بگیرند. دولت اوکراین در میان جمعیت این کشور سلاح توزیع کرده است تا در امر دفاع شرکت کنند.حدود نیم میلیون اوکراینی مجبور به فرار از این کشور شده اند.

حتما بخوانید:  توهمات دایی‌جان ناپلئونیِ پیروزی و استقلال

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد اگرچه اکثر حملات روسیه اهداف نظامی را هدف قرار می دهد اما ما گزارش های موثقی در اختیار داریم که نشان می دهد مناطق مسکونی و زیرساخت های غیر نظامی نیز در این حملات صدمه شدیدی دیده اند.

گوترش تصریح کرد این خشونت درحال تشدید که به کشته شدن کودکان منجر می شود کاملا غیر قابل قبول است. سربازان باید به پایگاه های خود بازگردند و رهبران باید به صلح برسند. از غیر نظامیان باید محافظت شود و به قوانین بین الملل بشردوستانه باید احتزام گذاشته شود.

نماینده اوکراین: پوتین باید مانند هیتلر خودکشی کند

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین باید مورد احترام قرار گیرد. ما با یک وضعیت غم انگیز در اوکراین و همچنین یک بحران بزرگ منطقه ای با ظرفیت عواقب مخرب برای همه ما مواجه هستیم.

وی افزود: روز گذشته نیروهای هسته ای روسیه در حالت آماده باش قرار گرفتند. این یک تحول بسیار ترسناک است. ایده درگیری هسته ای غیر قابل تصور است. هیچ چیز نمی تواند استفاده از سلاح اتمی را توجیه کند.

سرگئی کیسلیتسیا سفیر و نماینده اوکراین در سازمان ملل در نشت اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل گفت که دستور ولادیمیر پوتین برای آماده باش نیروهای هسته ای یک دیوانگی است. وی گفت او اگر می خواهد خود را بکشد نباید از سلاح اتمی استفاده کند بلکه مانند (هیتلر در ) سال ۱۹۴۵ باید در پناهگاه خودکشی کند.

نماینده دولت ولودیمیر زلنسکی اضافه کرد برای اولین بار از زمان ایجاد سازمان ملل تاکنون یک جنگ تمام عیار در مرکز اروپا در جریان است. همه می دانند که روسیه این حمله را که اکنون با کمک بلاروس انجام می شود، آغاز کرده است.

وی تصریح کرد برای این جنگ دلیل وجود نداشت و از سوی کسی انتخاب شد که اکنون در پناهگاه خود نشسته است. ما می دانیم بر سر کسی که در ماه مه سال ۱۹۴۵ در برلین در پناهگاه خود نشسته بود، چه آمد. یک قدرت بزرگ جغرافیایی و سیاسی که به دنبال که خواهان برتری است یک جنگ تمام عیار علیه اوکراین را آغاز کرده است. این تحولا کاملا شبیه آغاز جنگ جهانی دوم است.

حتما بخوانید:  رئیس بنیاد مستضعفان: از اقتصاد کنار می‌کشیم

سفیر اوکراین در سازمان ملل ادامه داد تنها امروز نیروهای روسیه مناطق غیر مسکونی در خارکف را بمباران کردند. مردم بی گناه در این حملات کشته شده اند.

نماینده اوکراین: پوتین باید مانند هیتلر خودکشی کند

کیسلیتسیا تصریح کرد شورای امنیت به مساله اوکراین رسیدگی کرد اما تصمیم آن به دلایل مشخص به تصویب نرسید.

وی افزود کشوری که در سال ۲۰۱۴ کریمه را اشغال کرده است از سال ۱۹۹۱ صندلی دائم شورای امنیت را اشغال کرده است. روسیه از ظرفیت نظامی خود علیه اوکراین استفاده می کند و نیروهای ذخیره خود را در مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

وی تصریح کرد حملات روسیه اکنون مناطق دفع زباله اتمی را هدف قرار داده است زیرساخت های غیر نظامی همچنان هدف قرار می گیرند شهرهایی چون شستر تقریبا کاملا تخریب شده اند.

سفیر اوکراین در سازمان ملل اظهار داشت: نیروهای روسیه نیروگاه چرنوبیل را تصرف کرده و فعالیت آن را مختل کرده اند و به دلیل عبور نیروهای روسیه از منطقه ممنوعه سطح امواج رادیواکتیو اکنون به شدت افزایش یافته است.

این مقام اوکراینی گفت: نیروهای روسیه نیروگاه چرنوبیل را تصرف کرده و فعالیت آن را مختل کرده اند و به دلیل عبور نیروهای روسیه از منطقه ممنوعه سطح امواج رادیواکتیو اکنون به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد تا امروز ۳۵۲ اوکراینی از جمله ۱۶ کودک کشته شده و ۲ هزار ۴۰ نفر از جمله ۴۵ کودک مجروح شده اند. از سوی دیگر اوکراین نیروهای دفاعی خود را فعال کرده و ارتش روسیه در پنج روز اول این جنگ متحمل تلفات بیش از ۵ هزار نیرو شده و همچنین چندین تانک، خودرهای زرهی، جنگنده و بالگرد خود را از دست داده است.

نماینده اوکراین در سازمان ملل اظهار داشت اگر اوکراین زنده نماند صلح بین المللی و سازمان ملل نابود می شوند.

نماینده اوکراین همچنین عضویت روسیه در سازمان ملل و شورای امنیت را زیر سوال برد و از نمایندگان حاضر خواست اگر به عضویت روسیه در شورای امنیت رای داده اند دست خود را بالا ببرند و سپس گفت نمی بینم کسی دست خود را بالا برده باشد.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار داشت به صورت مکرر اقدامات روسیه تحریف می شود و رسانه های مختلف، اخبار دروغ و جعلی را به طور فزاینده ای منتشر می کنند و متاسفانه همکاران غربی به رهبری آمریکا نقش بسیار منفی در موضوع اوکراین بازی کرده اند. وی گفت در روزهای اخیر مساله اوکراین به تیتر اول اخبار جهان تبدیل شده و در شورای امنیت و اکنون مجمع عمومی جایگاه پیدا کرده است.

حتما بخوانید:  بازگشت دوباره «کوپن» رسما کلید خورد

سفیر روسیه در سازمان ملل اضافه کرد ریشه بحران کنونی در نتیجه اقدامات اوکراین است برای چندین سال این کشور به تعهدات خود در توافق مینسک عمل نکرد و این توافق را تخریب کرد. مقامات اوکراینی حاضر به اعطای موقعیت ویژه به دونتسک و لوگانسک نبوده اند و از مذاکره مستقیم با رهبران این منطقه خودداری کرده اند و این اقدامات از سوی حامیان غربی کی یف حمایت می شد.

وی ادامه داد ما نمی توانیم اجازه دهیم رنج و سختی مردم دونباس ادامه یابد. پس از آنکه اقدامات تحریک آمیز اوکراین علیه منطقه دونباس ادامه یافت، رهبران دونتسک و لوگانسک خواستند در راستای توافقنامه های دوجانبه به آنها کمک نظامی ارائه دهیم.

نماینده اوکراین: پوتین باید مانند هیتلر خودکشی کند

نبنزیا تصریح کرد رهبران اوکراینی اینگونه فکر می کردند که با حمایت حامیان غربی خود می تواند به صورت نظامی به مساله دونباس رسیدگی کنند. آنها گلوله باران مناطق دونباس را افزایش داده اند و مردم این منطقه همچنان مجبورند در زیرزمین پناه بگیرند. تعداد زیادی از مهاجران دونباس وارد روسیه شده اند، با این حال عملیات های اوکراین در این منطقه تغییر نکرد. کشورهای غربی به این مساله توجه نکردند و ادعاهای دروغین اوکراین را تکرار کردند.

نماینده روسیه در سازمان ملل اظهار داشت هیچ توجهی به وضعیت مردم دونباس نشده و در مجمع عمومی هیچ اشاره ای به این مساله نشده است به گونه ای که چنین احساس می شود ۴ میلیون نفر جمعیت دونباس وجود ندارند.

نماینده دولت پوتین گفت در نتیجه حملات علیه مردم لوگانسک و دونتسک و عدم پیشرفت در رسیدگی به این مشکلات تحت توافقنامه مینسک رئیس جمهوری روسیه تصمیم گرفت عملیات نظامی ویژه انجام شود. اشغال اوکراین بخشی از این عملیات نیست بلکه هدف آن محافظت از افرادی است که به مدت ۸ سال شکنجه شده اند و نسل کشی را از سوی دولت اوکراین تجربه کرده اند. نظامی سازی اوکراین باید متوقف شود و نباید به نازی ها در این کشور اجازه رشد داد. ما آنهایی را که جنایت های بی شماری را علیه مردم دونباس انجام داده اند، پاسخگو خواهیم کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *