اژه‌ای: حکم اعدام مفسدان اقتصادی قطعی است اژه‌ای: حکم اعدام مفسدان اقتصادی قطعی است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اژه‌ای: حکم اعدام مفسدان اقتصادی قطعی است

اژه‌ای: حکم اعدام مفسدان اقتصادی قطعی است

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و سی و دومین نشست خبری با تشکر از نیروی انتظامی گفت: در راستای برخورد و شناسایی مفسدان در ماه های اخیر، ناجا یکی از همراهان بسیار خوب قوه قضاییه بود.

وی با گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت: قوه قضاییه در جهت تامین امنیت زوار در داخل کشور و مرزها، همکاری لازم را خواهد داشت.

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده های فسادهای اقتصادی اخیر گفت: از ابتدای اقدامات، در تهران به ویژه در رابطه با اخلال گران ارز تا به امروز ۱۹۶ نفر دستگیر شدند که ۱۳ نفر آنها در روزهای اخیر بازداشت شدند.

اژه‌ای: حکم اعدام مفسدان اقتصادی قطعی است

محسنی اژه ای بابیان اینکه احکام اعدام صادره در این رابطه قطعی است، گفت: به هیچ وجه این احکام قابل اغماض نیست.

وی افزود: بیش از ۴۹ مورد کیفرخواست در تهران صادر شده و ممکن است هر کیفرخواست چندین متهم داشته باشد. برای ۱۰۰ نفر هم تعیین وقت شده است و یا در حال رسیدگی است. البته تعداد بیشتر از اینهاست چرا که همین امروز هم یک کیفرخواست صادر شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در استان سیستان و بلوچستان هم ۱۳ نفر بازداشت شدند. در خراسان رضوی ۴بازداشتی و در همدان ۷ نفر بازداشتی‌ داشتیم.

وی از قطعی شدن برخی احکام صادره خبر داد و گفت: برخی از این احکام مربوط به ارز و یا قاچاق بوده است. از جمله این متهمان نریمان بختیاری ۱۵ سال حبس.

محمدرضا عامریون ۱۵ سال حبس، وحید مرادی ۱۵ سال حبس و مصادره احکام، حسین نیک روش ۵ سال حبس، هومن بهره مند ۵ سال حبس و مصادره اموال، حسن عزیزی ۵ سال حبس، محمد مرادی ۵سال حبس، سردار محمدی ۵ سال حبس و ضبط اموال، خانم بهیه استین چیده فرزند ابراهیم ۵ سال حبس محکوم شدند.

حتما بخوانید:  خرید زمین توسط عراقی‌ها تکذیب شد

وی ادامه داد: در بندرعباس محکومیت هایی در رابطه با قاچاق کالا داشتیم که علیرضا جهانی به ۱۵ سال حبس و سی ضربه شلاق و جزای نقدی، علی نسرین به ۱۵ سال حبس، محمد نفر سفیددشتی به ۲ سال حبس، حمیده احمدی به ۲ سال حبس و آرش حسینی به ۶ ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق و جزای نقدی.

احمد پوریوسفی به ۲ سال حبس، جزای نقدی و محرومیت، مزدک پورهادی به ۲ سال حبس ، جزای نقدی و ۵ سال محرومیت، کوبک نرسیسیان به ۲ سال حبس، رسول شاهرخی به ۲ سال حبس، حسین نادری به ۲ سال حبس، عقیل احمدی به شش ماه حبس و علیرضا عسگری به شش ماه حبس، صابر خدا داد به شش ماه حبس محکوم شدند.

محسنی اژه ای به صدور برخی احکام مربوط به کارمندان اداره ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: مجید فاتحیان کارمند اداره ثبت اسناد استان فارس به ۱۰ سال حبس و سه سال انفصال از خدمت و پرداخت معادل رشوه دریافتی، حمیدرضا فرخی کارمند اداره ثبت به اتهام دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس و انفصال از خدمت محکوم شدند.

علی اورنگی کارمند ثبت به اتهام ارتشا با ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، مصطفی اسکندری به ۱۰ سال حبس، انفصال و شلاق، حجت الله خورشیدی که رشوه پرداخت کرده است به حبس محکوم شدند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *