اکبر طبری: ۲۰سال خدمت صادقانه داشتم! اکبر طبری: ۲۰سال خدمت صادقانه داشتم! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اکبر طبری: ۲۰سال خدمت صادقانه داشتم!

اکبر طبری: ۲۰سال خدمت صادقانه داشتم!

به گزارش خبرگزاری مهر: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و متهمان دیگر این پرونده، در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش در اولین جلسه دادگاه، نماینده دادستان کیفرخواست متهمان این پرونده را قرائت کرد.

در ابتدای جلسه، قاضی ضمن اعلام برگزاری جلسه علنی دادگاه گفت: قبل از شروع محاکمه لازم است مطالبی را از باب تذکر اعلام کنم.

طبری در دادگاه: ۲۰سال خدمت صادقانه داشتم!

وی ادامه داد: دادگاه به عنوان قانون تنها مرجع رسیدگی و دادرسی کامل درباره اتهام متهمان است و تصمیم به رأی دادگاه پس از استماع و دفاع متهمان و بررسی دلایل خواهد بود. لذا دیگران از هرگونه پیش‌داوری خودداری کنند.

قاضی بابایی افزود: برگزاری جلسات دادگاه و موضوعات مطروحه نباید دستمایه تسویه حساب اشخاص و گروه‌ها باشد، و جریانات هم از تولید اخبار کذب و متهم کردن دیگران به نام متهمان این پرونده اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: به همه کسانی که در دادگاه سخن میگویند اعم از نماینده دادستان، شکات، متهمان و وکلا تذکر می‌دهم صرفاً در محدوده کیفرخواست و سوالات دادگاه اظهارنظر کنند.

قاضی یادآور شد: فایل صوتی و تصویری هر یک از متهمان پرونده که در خارج از کشور به سر می‌برند دارای اثر مثبت بوده و امیدواریم او و دیگران به سخن خویش عمل کنند و با حضور در جلسه دادگاه و دفاع از اتهامات، به روشن شدن حقایق به این دادگاه کمک نمایند.

وی تاکید کرد: همانگونه که اخیراً سخنگوی قوه قضائیه اعلام کردند، قاطبه قضات و همکاران اداری، افرادی سالم، متدین و عادل هستند و عموم قضات تلاش دارند تا با تخلفات انجام شده برخورد کنند.

حتما بخوانید:  نخستین اعزام مشمولان خدمت سربازی ۱۴۰۰

در ادامه قاضی بابایی از متهم اکبر اتباعی طبری خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست ابتدا دفاعیات خود را در باب زمینهای کلاک ارائه دهد.

متهم طبری گفت:: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچک‌ترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته‌ام.

متهم طبری ادامه داد: روشن است این پرونده سازی‌ها و افترا زدن‌ها که اکثر آن‌ها رسیدگی و مختومه شده، مربوط به ده سال یا ۱۵ سال گذشته است.

وی گفت: تا این لحظه هیچکدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آن‌ها نام برده شده، موارد اتهامی اغلبشان ارتباطی به من ندارد.

متهم طبری مدعی شد: طبق مقررات قانونی مانند سایر شهروندان حق شرعی نسبت به مال خود دارم.

وی مورد اتهامات مربوط به اراضی کلاک هم گفت: اتهامات در مورد کلاک را هم قبول ندارم، ادامه دفاعیاتم را وکیلم انجام خواهد داد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *